hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بانک‌ها و مدارس استان آذربایجان شرقی در شرایط فعلی چگونه فعالیت می‌کنند؟

بانک‌ها و مدارس استان آذربایجان شرقی در شرایط فعلی چگونه فعالیت می‌کنند؟

بانک‌ها و مدارس آذربایجان شرقی در تعطیلات کرونایی میزان فعالیت خود را اعلام کردند تا ضمن معطل نماندن مردم در اجرای کارهای روزمره، با متخلفان از بخشنامه ستاد مقابله با کرونا هم برخورد خواهد شد.

با حادتر شدن شرایط کرونایی در استان آذربایجان شرقی، بر اساس اعلام ستاد مقابله با کرونا، رنگ کرونایی تبریز از قرمز فراتر رفته و شرایط اضطرار اعلام شده است.

در شرایط قرمز کرونایی هم علاوه بر تعطیلی مشاغل گروه دو، سه و چهار در تبریز و دیگر شهرهای قرمز، ادارات هم با محدودیت کرونایی مواجه شدند و همچون روزهای ابتدایی کرونا دورکاری به گزینه اصلی فعالیت ادارات تبدیل خواهد شد.

بر اساس تصمیم‌های ستاد مقابله با کرونا آذربایجان شرقی، شاهد تداوم فعالیت مدارس و ادارات آموزش و پرورش استان خواهیم بود و مدیران و عوامل اجرایی با توجه به شرایط، و وضعیت منطقه (قرمز، زرد، آبی و نارنجی) در مدرسه حضور خواهند داشت.

در هر سه وضعیت قرمز، زرد و نارنجی فعالیت‌های آموزشی و پرورشی کلیه مدارس، آموزشگاه‌ها و ... در مدارس شهری بصورت غیر حضوری پیگیری خواهد شد و مدارس روستایی طبق دستورالعمل‌های ابلاغ شده آموزش‌ها را پیگیری می‌کنند.

طبق بخشنامه ابلاغی آموزش و پیروش استان آذربایجان شرقی به نواحی و مناطق استان، در شهرهای با وضعیت قرمز یک سوم، در نارنجی یک دوم و در شهرهای با وضعیت زرد و آبی دو سوم از عوامل اجرایی مدارس با رعایت دقیق نکات بهداشتی در محل کار خود حضور خواهند داشت.

علاوه بر مدارس هم، ادارات آموزش و پرورش هم از این بخشنامه تبعیت خواهند کرد و کارکنان ادارات منطقه با این درصد مشخص در محل کار خود حضور خواهند یافت.

فعالیت‌های آموزشی پایه‌های اول و دوم ابتدایی در مناطق زرد و آبی با رعایت حداکثر 10 نفر در هر کلاس بصورت کاملاً اختیاری، بلامانع است.

سایر دستورالعملهای ابلاغی به مناطق (مدارس و کلاسهای روستایی با جمعیت کمتر از 10 نفر، کلاسهای کارگاهی هنرستانها با حضور سقف حداکثر 10 دانش آموز و ...) که قبلاً به مناطق و نواحی ابلاغ شده است تا اتخاذ تصمیم مقتضی جدید به قوت خود باقی است.

توضیح اینکه دستورالعمل فوق براساس ابلاغیه‌های ستاد ملی و استانی مقابله با بیماری کرونا اعلام، و تا اتخاذ تصمیمات مقتضی جدید با توجه به شرایط، برای روزها و هفته‌های آتی به قوت خود باقی خواهد بود.

به گزارش تسنیم، واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی در شهرهای قرمز تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

اما چگونگی فعالیت بانک‌های دولتی در تعطیلات 10 روزه هم از جمله مهم‌ترین سؤالات مخاطبان تسنیم بود که بر اساس اعلام شورای هماهنگی بانک‌های آذربایجان شرقی، طبق بخشنامه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مدیریت کرونا، بانک‌ها در کشور فعال خواهند بود.

براساس این بخشنامه کارکنان بانک‌ها در شهرهای وضعیت «زرد» با 100 درصد کارکنان، در شهرهای وضعیت «نارنجی» با دو سوم و در شهرهای وضعیت «قرمز» نیز با حضور 50 درصد کارکنان فعالیت خواهند داشت.

ادارات دولتی هم با توجه به رنگ کرونایی شهرها، در مورد میزان حضور کارمندان در ادارات، بر اساس ابلاغیه ستاد مقابله با کرونای استان اقدام خواهند کرد و در صورت بی توجهی مدیران به این ابلاغیه، طبق قانون، برخوردهای انضباطی تا انفصال از خدمت پیشبینی شده است تا ادارات به محل شیوع کرونا تبدیل نشوند.

در مورد سایر گروه‌های شغلی هم که گروه‌های شغلی دو و سه و چهار تعطیل بوده و فقط گروه شغلی اول فعال خواهند بود که طبق مصوبات ستاد مقابله با کرونا، در صورت عدم توجه به این تعطیلی‌ها، پلمپ، توبیخ و جریمه نقدی و قطع حمایت‌ها در انتظار متخلفانی است که سلامت مردم را به خطر بیاندازند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد