hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > لرستان| کم‌لطفی دولتمردان به لرستان در حوزه آب

لرستان| کم‌لطفی دولتمردان به لرستان در حوزه آب

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای پروژه‌های سدسازی لرستان، اظهار داشت: یکی از مزیت‌های ویژه استان لرستان در حوزه کشاورزی است و این حوزه نیز وابسته به آب است.


محمد بیرانوندی با بیان اینکه لرستان جزو پنج تا شش استان پر آب کشور است، عنوان کرد: در سال‌های گذشته لرستان در این حوزه مورد کم‌توجهی و کم‌لطفی دولتمردان قرارگرفته است.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته از سوی نمایندگان استان در حوزه تخصیص آب به لرستان، گفت: سد «مخملکوه» و «زیبامحمد» دو سدی هستند که در مرکز لرستان قرار دارند و برنامه‌ای برای آن‌ها وجود نداشت که اقدامات لازم برای احیای این دو سد در دستور کار قرار گرفت.

بیرانوندی با تأکید بر اینکه در لایحه بودجه برای این سد‌ها تنها ۱۰۰ هزار تومان پیش‌بینی‌شده بود، ادامه داد: در این راستا از اعتباری که برای نمایندگان برای توزیع در نظر گرفته بودند بین هفت تا هشت میلیارد تومان برای سد «مخملکوه» و اعتباری را نیز برای طرح آبرسانی «کاکارضا» و همچنین سد «زیبامحمد» اختصاص دادیم.

او بیان داشت: بر اساس اعلام مدیر امور آب طی ۱۰ روز آینده پیمانکاران این دو سد مشخص می‌شود.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به سد «بختیاری»، بیان داشت: این سد آبی و برقی بوده و قرار است از طریق آن هزار مگاوات برق تولید شود.

بیرانوندی با تأکید بر اینکه این سد می‌تواند تعداد زیادی از جوانان را مشغول به کار کند، تصریح کرد: به‌طورجدی پیگیر اجرایی شدن این سد هستیم. او همچنین با اشاره به سد «ایوشان»، بیان داشت: این سد حدود پنج سال بوده که به بهره‌برداری رسیده است، اما مردم هنوز از نعمت این سد بهره‌مند نشده‌اند چراکه کانال‌های یک و دو آن اجرایی نشده است.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کانال‌های سه و چهار آن برای تحت پوشش قرار دادن ۵۰۰ هکتار زمین زراعی توسط جهاد کشاورزی اجراشده است، افزود: امیدواریم کانال یک و دو نیز از سوی شرکت آب منطقه‌ای عملیاتی شود. بیرانوندی، بیان داشت: یک میلیارد تومان برای احداث کانال‌های یک و دو اختصاص پیداکرده و آب منطقه‌ای قول مساعد داده که بخشی از این کانال‌ها تا شهریورماه امسال و بخش دیگر نیز تا یک سال دیگر تکمیل کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد