hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سیستان و بلوچستان| وضعیت اشتغال در سیستان و بلوچستان بحرانی است

سیستان و بلوچستان| وضعیت اشتغال در سیستان و بلوچستان بحرانی است

‌رئیس مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان گفت: کشور در لحظه تاریخی به سر می‌برد چراکه استکبار جهانی علیه مقاومت ملت صف‌آرایی کرده است، در این شرایط مهم‌ترین موضوع وحدت است که در استراتژیک ترین استان کشور، اقتضائاتی دارد.


محمد نعیم امینی فرد ‌ ادامه داد: اگر می‌خواهیم استانی یکپارچه داشته باشیم باید سیستم اداری، انعطاف‌پذیری بیشتری داشته باشد، فرصت‌های بی‌نظیری نصیب استان شده است و با توجه به نقش محوری که چابهار در شرق کشور دارد، دیدن پیوست‌های اجتماعی و محیط زیستی الزامی است و باید از بومیان استان برای توسعه استفاده کرد و استان را نیز متوزان دید.

به گفته او، معافیت چابهار از تحریم‌ها یک فرصت استثنایی است که باید از آن استفاده کرد و مهم‌ترین پیشران توسعه راه‌های مواصلاتی و راه‌آهن است که اقدام‌هایی برای رونق آن در حال انجام است.

او اذعان کرد: وضعیت اشتغال در استان بحرانی و نسبت به گذشته نا به سامان تر شده است که باید به معیشت مردم توجه شود. نماینده ایرانشهر در مجلس خاطرنشان کرد: تأکید ما بر توازن منطقه‌ای بوده و نظام نیز نگاه برابری به تمام اقوام دارد.

او با بیان اینکه مسائل اشتغال بلوچستان وضعیت نابسامانی دارد، افزود: دولت نتوانسته در سالیان اخیر سرمایه‌گذاری مناسبی برای اشتغال مولد در جنوب سیستان و بلوچستان انجام دهد. امینی فرد در ادامه بیان کرد: برای جبران عقب‌ماندگی تاریخی سیستان و بلوچستان ضروری است با اعمال سازوکارهای مختلف نظیر اعطای تسهیلات از ظرفیت‌های این منطقه برای رشد و توسعه آن بهره گرفت.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس ‌در ادامه با تقدیر از تلاش‌های دولت در عرصه نظام سلامت استان نیز گفت: دولت با همتی بلند در چند سال اخیر توانسته شاخص‌های سلامت در استان محروم سیستان و بلوچستان را ارتقا دهد‌. امینی فرد اظهار کرد: تقویت حوزه سلامت در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت صورت گرفت و در سیستان و بلوچستان خدمات چشمگیری را در مسئله بهداشت و درمان شاهد بوده‌ایم.

او افزود: استان سیستان و بلوچستان پهناورترین استان کشور است که بیشترین مرز آبی و خاکی را دارند و می‌توان گفت تنها استانی است که دسترسی به سواحل اقیانوسی را دارند و از این مسیر، فرصت‌های خوبی نیز ایجادشده است‌.

امینی فرد در ادامه به اهمیت سواحل مکران نیز اشاره کرد و گفت: در توسعه سواحل مکران اگر پیوست اجتماعی آن نیز تهیه شود و مردم این منطقه از منافع توسعه سواحل مکران بهره‌مند شوند، یک موقعیت مناسب به وجود می‌آید.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مناطقی که از ایرانشهر به پایین قرار دارند، موقعیت‌های خوبی برای کشاورزی و احداث صنایع تبدیلی دارند، همچنین در شمال استان سیستان و بلوچستان همانند جنوب و مرکز استان فرصت‌های خوبی برای گردشگری وجود دارد‌.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس گفت: موقعیت‌های خوبی در سراوان به لحاظ وجود مواد معدنی وجود دارد که با توجه به وضع نامناسب اشتغال این منطقه می‌تواند به اشتغال‌زایی در استان کمک کند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد