hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > البرز| هفتاد درصد بانوان البرزی در سن فعال اقتصادی قرار دارند

البرز| هفتاد درصد بانوان البرزی در سن فعال اقتصادی قرار دارند

مدیرکل بانوان استانداری البرز گفت: نیمی از جمعیت استان البرز را بانوان تشکیل می‌دهند که ۷۰ درصد از آن‌ها در سن فعال اقتصادی قرار دارند.


مریم اسماعیلی در نشست بانوان کارآفرین استان البرز که با حضور معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده برگزار شد، بابیان اینکه تقریباً نیمی از جمعیت استان البرز را بانوان تشکیل می‌دهند که ۷۰ درصد از آن‌ها در سن فعال اقتصادی قرار دارند، اظهار کرد: این مهم بر لزوم پرداختن ویژه به اشتغال بانوان تأکید دارد.

او در ادامه بابیان اینکه بانوان البرزی رتبه اول اشتغال را در کشور به خود اختصاص می‌دهند، تأکید کرد: استان البرز رتبه ۱۲ را از نظر زنان سرپرست خانوار دارد و همچنین رتبه یک را از نظر جمعیت زنان فعال اقتصادی به خود اختصاص داده است.

مدیرکل امور بانوان استانداری البرز با اشاره به اینکه بانوان البرزی رتبه نخست اشتغال در شهرک‌های صنعتی کشور را به خود اختصاص داده‌اند، گفت: پیش‌ازاین در شهرک‌های صنعتی زمینی به بانوان اختصاص داده نمی‌شد اما اکنون سهم بانوان ۵ درصد و سهم آقایان ۲۰ درصد است و تلاش می‌کنیم که این سهم را بیشتر کنیم.

اسماعیلی از برگزاری کمیته‌های نظارت مدیران با حضور بانوان کارآفرین در استان البرز خبر داد و افزود: اقداماتی در راستای برداشتن مشکلات از سر راه بانوان کارآفرین انجام‌شده است. مدیران در این نشست‌ها با مشکلات بانوان کارآفرین آشنا می‌شوند و در راستای رفع آن‌ها اقدام می‌کنند.

او همچنین از برگزاری دوره‌های ویژه دهیاری و شورای اسلامی شهر و روستا برای بانوان البرزی خبر داد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد