hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > طرز تهیه طالبی شکم پر

طرز تهیه طالبی شکم پر

ر گزارش زیر طرز تهیه طالبی شکم پر را به شما آموزش می‌دهیم.

یکی از دسر‌های بهاری خوشمزه که ظاهری بسیار زیبا و شیک دارد، دسر طالبی شکم پر است. در این مطلب قصد داریم طرز تهیه دسر طالبی شکم پر را خدمت شما عزیزان آموزش دهیم. تا انتها با ما همراه باشید.
طرز تهیه طالبی شکم پر موضوع مورد بحث ماست. طالبی متعلق به خانواده خیار و کدو است. گرمک و طالبی، شبیه خربزه هستند و از جهت غذا و پزشکی شباهت زیادی به خربزه دارند با این تفاوت که پیش از خربزه می‌رسند و لطیف‌تر هستند و هضم آن‌ها آسان‌تر است.
برای تهیه این دسر بهتر است از طالبی سفت استفاده و ژله آن را با آب کمتری تهیه کنید.
مواد لازم برای تهیه طالبی شکم پر:
پودر ژله: یک بسته کامل
خامه: ۲ تا ۳ قاشق غذا خوری
انواع میوه‌های فصل مثل گیلاس، هلو، انگور بدون هسته، زرد آلو، سیب، شلیل: از هر کدام چند عدد
طالبی: به وزن ۱/۵ کیلو
پودر شکر: نصف فنجان

مراحل تهیه طالبی شکم پر:
برای تهیه این دسر بهتر است از طالبی سفت استفاده و ژله آن را با آب کمتری تهیه کنید. ابتدا پودر ژله را با ۱.۵ لیوان آب جوش، مخلوط کرده و بگذارید سرد شود.
میوه‌های آماده شده را بشویید و خشک کنید و هسته آن‌ها را بیرون بیاورید و خرد کنید. طالبی را هم شسته و از قسمتی که از بوته جدا شده، یک برش گرد بزنید و دانه‌های آن را از همان جا بیرون آورده و ژله خنک شده را درون طالبی بریزید و در یخچال بگذارید تا کمی بسته شود.
در این مرحله از طرز تهیه طالبی شکم پر خامه و پودر شکر را در ظرفی بریزید و آنقدر بزنید تا فرم گرفته و با میوه‌های خرد شده مخلوط و آن‌ها را هم داخل طالبی بریزید و با ژله نیمه بسته مخلوط کنید و دوباره در یخچال گذاشته تا کاملا بسته شود.
بعد از یک ساعت بیرون آورده و آن را به تعداد دلخواه برش بزنید و با مقداری خامه فرم گرفته تزئین کنید.
خواص طالبی
۱. طالبی منبع غنی ویتامین A
این میوه یکی از بهترین منابع ویتامین A بوده و مملو از بتاکاروتن است که در بدن تبدیل به ویتامین A می‌شود. در یک فنجان آب طالبی فقط ۵۶ کالری انرژی وجود دارد، ولی ۱۲۹ درصد نیاز روزانه ما به ویتامین A را تامین می‌کند که در بهبود بینایی و پوست بدن نقش دارد.
به علاوه، بتاکاروتن بالای طالبی، مانع بروز آب مروارید در سالمندان می‌شود. مطالعات نشان داده‌اند، افرادی که از طریق رژیم غذایی شان، هر روز بتاکاروتن کافی دریافت می‌کنند، کمتر به آب مروارید دچار می‌شوند.
۲. طالبی حاوی ویتامین C
اگر چه نمی‌توان ادعا کرد طالبی بمب ویتامین C است، اما باید بدانید که این میوه می‌تواند یک چهارم نیاز روزانه‌ی ما به این ویتامین را تأمین کند. متخصصان معتقدند که در هر ۱۰۰ گرم طالبی ۲۵ میلی گرم ویتامین C وجود دارد.
این میوه تابستانی، یک برتری عمده نسبت به میوه‌های حاوی ویتامین C دیگر دارد: گوشت این میوه با یک پوست نسبتاً ضخیم محافظت می‌شود برای همین ویتامین C که نسبت به نور حساس است به واسطه‌ی این پوست از آسیب نور در امان می‌ماند.
باید بدانید که ویتامین C به همراه بتاکاروتن موجود در طالبی، خواص آنتی اکسیدانی پیدا می‌کند و به این ترتیب از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و برخی از سرطان‌ها و پیری سلول‌ها پیشگیری به عمل می‌آورد.
۳. طالبی علیه آسم و برونشیت
مطالعات نشان داده اند، بچه‌هایی که از آسم رنج می‌برند، در صورت استفاده‌از میوه‌هایی که ویتامین C بالایی دارند، کمتر دچار حملات تنفسی شده و کمتر سرفه می‌کنند. از این رو، استفاده از طالبی در میان وعده‌ها به علت وجود مقادیر بالایی از این ماده مغذی بسیار کمک‌کننده است.
محققان عقیده دارند که خاصیت آنتی‌اکسیدانی ویتامین C خاصیت ضد التهابی نیز دارد و این خاصیت مانع از شدت یافتن علائم آسم در بیماران می‌شود.
به علاوه، آنتی اکسیدان‌های موجود در طالبی از بروز التهاب مزمن برونش‌ها نیز جلوگیری می‌کند، به همین دلیل مصرف روزانه آن برای بیمارانی که از مشکلات تنفسی رنج می‌برند، بسیار مفید شناخته شده است.
۴. طالبی درمان کننده یبوست
طالبی حاوی فیبر‌های حلّالی مثل پکتین است که نقش مهمی در هضم غذا دارند. این فیبر‌ها آب را جذب کرده، حجم مدفوع را افزایش می‌دهد و به این ترتیب عبور آن را از روده‌ها آسان می‌کند. اگر دچاریبوست موقت شده‌اید به طالبی اعتماد کنید.
بهتر است برای درمان یبوست قبل از غذا از طالبی استفاده کنید.
البته توجه داشته باشید که در مصرف این میوه زیاده‌روی نکنید. تحمل فیبر‌های موجود در طالبی در افراد مختلف متفاوت است.
در برخی افراد مصرف زیاد طالبی باعث اسهال یا نفخ می‌شود. برای پیشگیری از هر مشکل احتمالی بهتر است زیاده‌روی نکرده و به همان یک قاچ بسنده کنید.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد