hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > افزایش ۲ برابری مبتلایان در یک هفته اردبیل

افزایش ۲ برابری مبتلایان در یک هفته اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: با توجه به این که شاهد افزایش فجیع ابتلا به کرونا در سطح استان بیمارستان‌های امام رضا(ع) و سبلان کار خود را مجدداً آغاز کردند.
شهرام حبیب‌زاده اظهار داشت: در حالی که هشدارها و تأکیدات مسئولان و دستگاه‌های اجرایی مبنی بر رعایت همه‌جانبه پروتکل‌های بهداشتی بود اما سرانجام شاهد آغاز اپیدمی چهارم کرونا و ورود به وضعیت قرمز در شهرستان اردبیل هستیم که این مسئله در حال حاضر بسیار نگران‌کننده است.
وی بیان کرد: افزایش رفت‌ و آمدها و تجمعات و نیز دورهمی‌های بی‌مورد به ویژه در ایام تعطیلات عید نوروز و ورود مسافران از شهرهای مختلف زمینه‌ساز افزایش ابتلا به این بیماری شد و متأسفانه برگزاری مراسمات عروسی و جشن به بیشتر شدن بیماری دامن زد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: در حال حاضر با یک وضعیت بسیار نگران‌کننده روبه‌رو هستیم و در یک وضعیت بسیار بحرانی قرار گرفته‌ایم که در صورت نادیده گرفتن مسئله و عدم تصمیمات مناسبی یک شرایط بسیار خطرناک در انتظار استان خواهد بود.
حبیب‌زاده اظهار کرد: افزایش چشمگیر مبتلایان و بستری‌ها سبب شده تا شاهد افزایش فجیع ابتلا به کرونا در سطح استان باشیم و به همین منظور بیمارستان‌های امام رضا(ع) و سبلان کار خود را مجدداً آغاز کردند تا بتوانند تا حد امکان بیماران را مورد بستری قرار دهند.
وی تصریح کرد: نیاز است تا در شرایط کنونی محدودیت‌های سخت‌گیرانه برای مدیریت اپیدمی چهارم کرونا اعمال شود و در این زمینه باید هر چه سریع‌تر برای وضعیت اصناف استان تصمیم‌گیری شود تا بتوان با تعطیلی و مدیریت ساعات کاری شرایط را به یک وضعیت باثبات و پایدار رساند.
حبیب‌زاده افزود: متأسفانه در طول یک هفته گذشته تعداد مبتلایان به این بیماری افزایش دو برابری داشته و نیاز است تا مردم از برگزاری مراسمات و دورهمی‌ها به شدت پرهیز کنند چرا که برخورد قانونی با افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند انجام خواهد یافت.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد