hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > رنگ کرونایی سه شهرستان خراسان شمالی قرمز شد

رنگ کرونایی سه شهرستان خراسان شمالی قرمز شد

براساس آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهر‌ها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، شهرستان‌های بجنورد، شیروان و اسفراین در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت.
 بر اساس آخرین فهرست اعلام شده رنگ‌بندی شهر‌ها از نظر شیوع ویروس کرونا شهرستان‌های گرمه، جاجرم، مانه و سلمقان، فاروج و راز وجرگلان که در وضعیت آبی کرونایی قرار داشت به وضعیت زرد کرونایی تغییر رنگ داد.
روند صعودی آمار بیماران کرونایی در استان خراسان شمالی را باید در دید و بازدید‌های نوروزی و دورهمی خانوادگی و حتی برپایی مراسم عروسی با پایین‌ترین سطح رعایت شیوه نامه های بهداشتی در یک ماهه اخیر جست وجو کرد.
این وضعیت موجب شده است تا استان که از بهمن ماه پارسال در وضعیت زرد با خطر متوسط و آبی با خطر کم کرونایی قرار داشت، در وضعیت قرمز و زرد قرار گیرد.
بررسی میدانی خبرنگاران ایرنا نشان می‌دهد که بخش عمده مردم دستورالعمل‌های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک را جدی می‌گیرند، اما کارشناسان می‌گویند این امر به تنهایی کافی نیست و رعایت فاصله اجتماعی نیز باید به جد مورد توجه شهروندان برای مدیریت بیماری قرار گیرد.

مثبت شدن تست ۵۰درصد بیماران مشکوک به کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی کاهش حساسیت مردم و رفتار‌های عادی انگارانه را دلیل اصلی قرارگیری اکثر استان‌های کشور به خصوص این استان در پیک چهارم موج ویروس کرونا دانست و گفت: به طور قطع با شیوع ویروس جهشی انگلیسی در موج چهارم باید شاهد روز‌های سخت تری از گذشته در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی باشیم و کار درمانگران نیز دشوارتر می‌شود.
احمد هاشمی  گفت : هم اکنون ۲۱۳ نفر بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه و ۱۷ نفر هم در بیمارستان اسفراین بستری هستند؛ سه نفر هم بر اثر بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند.
او تنها راهکار پیشنهادی برای کاهش ابتلا به بیماری کووید ۱۹ را استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری فیزیکی، پرهیز از سفر‌های غیر ضرور و حتی خارج شدن از منزل به خصوص افراد آسیب پذیر و بیماران زمینه‌ای اعلام کرد و نسبت به بی اعتنایی مردم به خصوص جوانان به هشدار‌های درمانگران ابراز نگرانی کرد.
دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا استان خراسان شمالی اظهارداشت: تجربه نشان داد که ویروس جهشی انگلیسی بر خلاف ویروس مشابه قبلی تمام سنین و گروه‌های جمعیتی را درگیر می‌کند و هیچ یک از گروه‌های سنی از این ویروس بدون رعایت شیوه نامه های بهداشتی مصون نخواهند ماند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد