hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > مرکزی| برپایی نمایشگاه کتاب در ساوه

مرکزی| برپایی نمایشگاه کتاب در ساوه

نمایشگاه کتاب ساوه متشکل از ۳ هزار و ۵۰۰ عنوان و ۱۵ هزار جلد کتاب از ۲۴ آبان به مدت ۲۰ روز صبح و بعدازظهر آماده پذیرایی علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی است.


حسین محمودی فر، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه بیان داشت: این نمایشگاه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انتشارات نیلوفر نقره‌ای از تاریخ ٢٤/٨/٩٧ به مدت ٢٠ روز در محل فرهنگسرای ارشاد برگزارشده است.

 رئیس اداره ارشاد ساوه در افتتاحیه این نمایشگاه ابراز داشت: کتاب مهم‌ترین برتری رشد فرهنگی هر کشوری است و شاخص‌ترین وسیله برای انتقال افکار میان جوامع بشری در جهان محسوب می‌شود و میزان مطالعه کننده هر جامعه میزان رشد عقلانی هر جامعه‌ای را نشان می‌دهد.

او افزود: میزان کتاب‌خوان‌ها، تعداد کتابخانه‌های عمومی، میزان کتاب‌های به چاپ رسیده، میزان کتاب خریداری‌شده توسط مردم و مقدار وقتی‌که صرف مطالعه می‌کنند می‌توان پی برد که فرهنگ مطالعه در آن کشور در چه جایگاهی قرار دارد و از این طریق مسیر و جهت رشد و توسعه یا افول ملت‌ها را مشاهده کرد.

 حسین محمودی فر تصریح کرد: برای به وجود آمدن فرهنگ مطالعه در جامعه مستلزم تدوین و اجرای برنامه‌هایی که عادت به مطالعه را رونق بخشد پس برای رسیدن به شرایط مطلوب می‌بایست عادت کتاب‌خوانی را از دوران کودکی در افراد ایجاد کنیم. عادت به مطالعه یک امر اکتسابی است یعنی همان‌طور که کودک خواندن و نوشتن و حساب کردن را یاد می‌گیرد مطالعه را نیز یاد می‌گیرد و البته می‌بایست که کودک این امر را از ابتدا از کانون خانواده آموزش گیرد سپس در نهاد مدرسه به کتاب‌خوانی عادت می‌کند پس خانواده اولین نهادی است که می‌تواند کودک را به کتاب‌خوانی ترغیب کند.

او همچنین افزود برای ترویج و اشاعه فرهنگ مطالعه بین آحاد جامعه می‌بایست روش‌های نوینی که با خصوصیات نسل کنونی و مقتضیات زمانی مطابقت داشته باشد مورد شناسایی قرار دهیم به‌ویژه زبان هنر که از درجه تأثیرگذاری و ماندگاری بیشتری برخوردار است استفاده نماییم.

حسین محمودی فر خاطرنشان کرد در این نمایشگاه متشکل از ٣٥٠٠ عنوان و ١٥٠٠٠جلد کتاب است و ساعت ٨ صبح الی ٢٠ با ٢٠ الی ٥٠% تخفیف آماده پذیرایی علاقه‌مندان است.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد