hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > نمی توان یک باره تولید مرغ را افزایش داد

نمی توان یک باره تولید مرغ را افزایش داد

رئیس اتحادیه مرغداران اصفهان با بیان اینکه تقاضا مرغ در بازار چندین برابر تولید بوده است، گفت: تولید مرغ را نمی توان به یکباره افزایش داد و برای اینکار باید از پیش سیاست گذاری دقیق انجام شود.

فرهاد جعفریان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: کمبود مرغ در بازار به این دلیل است که مقدار جوجه‌ریزی در ماه مشخص است به عنوان نمونه میانگین نرخ جوجه‌ریزی در استان اصفهان هفت میلیون است که منجر به تولید روزانه ۵۰۰ تن مرغ می‌شود، در چنین شرایطی بازار از مرغدار تقاضای تولید هزار تن و یا بیشتر از این مقدار در هر روز را دارد و این در حالی است که جوجه‌ریزی از دو ماه قبل انجام شده است، در واقع مرغ همچون دوغ نیست که بتوانیم با اضافه کردن آبی حجم آن را اضافه کنیم.

وی با بیان اینکه تقاضا بازار اکنون بسیار بیشتر از میزان تولید است، افزود: افزایش قیمت مرغ موجب افزایش تقاضا در بازار مرغ شده است در چنین شرایطی باید سیاست گذاران از پیش به مرغداران اعلام کنند تا میزان جوجه‌ریزی را افزایش دهند.

رئیس اتحادیه مرغداران اصفهان گفت: گوشت قرمز و ماهی گران شده است و مردم گوشت مرغ را بیش از پیش مصرف می‌کنند، برای افزایش جوجه‌ریزی باید نهاده بیشتری نیز توسط دولت تأمین شود.

جعفریان افزود: آخرین قیمتی که برای مرغ زنده درب مرغداری اعلام شده است، ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان است که توسط تولید کنندگان رعایت می‌شود، این قیمت از ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان در دو سه روز گذشته افزایش یافت که مشکلات به صرفه نبودن تولید را تا حدودی بر طرف کرده است.

وی تصریح کرد: افزایش تولید مرغ بدون سیاست گذاری دقیق منجر به ضرر و زیان تولید کنندگان می‌شود، زیرا مرغ کالایی نیست که روی دست تولید کننده بماند.

رئیس اتحادیه مرغداران اصفهان همچنین درباره اخباری که مبنی بر عدم عرضه مرغ توسط تولید کنندگان در بازار منتشر شد، اظهار کرد: مرغ گرم اگر به بازار عرضه نشود موجب زیان تولید کننده می‌شود، مرغ را نمی‌توان احتکار کرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد