hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > کاهش شهرهای پرخطر کرونایی خوزستان/وضعیت هنوز پایدار نیست‌

کاهش شهرهای پرخطر کرونایی خوزستان/وضعیت هنوز پایدار نیست‌

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: از ۱۸ شهری با وضعیت قرمز در استان، ۸ شهر از جمله اهواز از این وضعیت خارج و حالت نارنجی شدند که البته یک وضعیت کاملاً شکننده است و ممکن است در صورت سهل انگاری این وضعیت به خطر بیافتند.

فرهاد ابول نژادیان اظهار داشت: یک نگرانی مهمی که ما داریم این است که افرادی که از مسافرت برمی‌گردند دورهمی هایی را در خانواده داشته باشند یا به دید و بازدید هایی بروند، اولین مسئله و زنگ خطر برای افزایش کرونا در استان است.

وی افزود: از افرادی که از سفر برگشته‌اند درخواست داریم که نه به مهمانی بروند و نه اجازه دهند کسی به دیدن آنها بیاید تا چند روز از سفر بگذرد. اگر علائمی بروز داد یا مشکلی داشتند بیماری خود را نشان دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در ادامه گفت: آمار بستری‌های خوزستان تقریباً به یک حد ثباتی رسیده است و تا حدودی این شهرهایی که از وضعیت قرمزی خارج شدند و تعداد بیماران بستری آن کاهشی شده اند، این وضعیت را به خطر بیاندازد.

سخنگوی ستاد کرونای استان گفت: وضعیت شهرهای اهواز، کارون، مسجدسلیمان، ایذه، شوش، شادگان، باغملک، دشت آزادگان، بندرماهشهر و هندیجان از حالت قرمز به نارنج رسیده است که البته یک وضعیت شکننده است و ممکن است درصورت سهل انگاری این وضعیت ­­­به خطر بیافتد.

وی در ادامه بیان داشت: شهرهای آبادان، شوشتر، خرمشهر، امیدیه، بهبهان، دزفول، لالی، رامهرمز و اندیمشک همچنان در وضعیت قرمز هستند و مابقی شهرهای استان در وضعیت زرد هستند.

ابول نژادیان بیان داشت: محدودیت‌های کرونایی از جمله تردد شبانه از ساعت 22 الی 3 بامداد را در شهرهای قرمز و نارنجی استان همچنان پا برجا دانست و از مردم خواست جهت تداوم روند کاهشی کرونا در استان به رعایت دستورالعمل های بهداشتی اهتمام بیشتری داشته باشند و در این وضعیت از برگزاری مهمانی و تجمع پرهیز کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد