hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > کردستان در وضعیت قرمز کرونایی/تعداد مبتلایان و فوتی‌ها دوباره اوج گرفت+جدول

کردستان در وضعیت قرمز کرونایی/تعداد مبتلایان و فوتی‌ها دوباره اوج گرفت+جدول

بی‌تدبیری مسئولان و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی شرایط را به جایی رسانده که شهرستان‌های استان کردستان از رنگ زرد کرونایی به رنگ نارنجی و از رنگ نارنجی به قرمز تغییر رنگ داده است.
بنابر اعلام ستاد استانی مقابله با کرونا در حال حاضر شهرستان سقز در وضعیت قرمز؛ شهرستان‌های قروه، دیواندره، بیجار و بانه نارنجی و بقیه شهرستان‌ها در وضعیت زرد کرونا هستند.
 بر اساس مصوبات و اعلام پلیس، تردد و ورود خوردهای با پلاک غیربومی به شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی، ممنوع بوده و مشمول جریمه 500 هزار تومانی خواهد شد.
براساس آخرین آمار علوم پزشکی، در حال حاضر 254 بیمار بستری و 41 نفر از بیماران کرونایی به‌دلیل وخامت حال در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) بیمارستان‌های استان کردستان بستری هستند. همچنین در طول یک هفته اخیر در روزهای نهم تا سیزدهم فروردین ماه جاری هر روز یک بیمار، روز چهاردهم سه بیمار و پانزدهم نیز 2 بیمار فوت کرده‌اند که این آمار مبتلایان و فوتی‌ها نسبت به هفته گذشته روند افزایشی داشته است.
اوج‌گیری دوباره تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونایی در کردستان در حالی‌ست که بی‌تدبیری مسئولان از یک سو و عادی‌انگاری مردم شرایط را به جایی رسانده که شهرستان‌های استان از رنگ زرد کرونایی به رنگ نارنجی و از رنگ نارنجی به قرمز تغییر رنگ داده است.
دولتمردان در استان کردستان؛ از استاندار و معاون سیاسی-امنیتی استاندار گرفته تا رئیس و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در حالی از اوج‌گیری دیگر کرونا سخن به زبان آورده که خودشان برنامه‌ای قابل قبول برای ساماندهی این وضعیت ندارند؛ اینکه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط برخی شهروندان از عوامل اصلی اوج‌گیری کرونا در کردستان بوده امری غیر قابل کتمان بوده اما بی‌تدبیری و ناتوانی مسئولان مربوطه در انجام مسئولیت، کجای این بحران دیده شده است؟!
در ادامه جدولی از وضعیت و آمار مبتلایان به کرونا به تفکیک شهرستان‌های استان کردستان از روز 9 تا 15 فروردین‌ماه جاری را می‌بینید:
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد