hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > ریسک بزرگی انجام دادم اما خادم دلگرمی داد

ریسک بزرگی انجام دادم اما خادم دلگرمی داد

پس از کسب 3 مدال برنز توسط ملی‌پوشان تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات جهانی 2018 بوداپست و قرار گرفتن ایران در رتبه ششم این رقابت‌ها، رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی که به طور همزمان سرمربیگری تیم ملی کشتی آزاد را هم برعهده داشت، از مسئولیت‌های خود کناره‌گیری کرد. در این میان حمید بنی تمیم پس از اینکه به عنوان سرپرست فدراسیون کشتی انتخاب شد، غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان را هفته پیش به عنوان سرمربی جدید تیم ملی بزرگسالان منصوب کرد تا این مربی پس از 7 سال یکبار دیگر هدایت این تیم را برعهده بگیرد.
پس از کسب 3 مدال برنز توسط ملی‌پوشان تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات جهانی 2018 بوداپست و قرار گرفتن ایران در رتبه ششم این رقابت‌ها، رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی که به طور همزمان سرمربیگری تیم ملی کشتی آزاد را هم برعهده داشت، از مسئولیت‌های خود کناره‌گیری کرد. در این میان حمید بنی تمیم پس از اینکه به عنوان سرپرست فدراسیون کشتی انتخاب شد، غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان را هفته پیش به عنوان سرمربی جدید تیم ملی بزرگسالان منصوب کرد تا این مربی پس از 7 سال یکبار دیگر هدایت این تیم را برعهده بگیرد. خبرنگار «ایران» گفت‌وگویی با سرمربی جدید تیم ملی کشتی آزاد انجام داده و او نقطه نظرات خود را بیان کرده است.
 درباره حضور دوباره‌تان به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی آزاد صحبت می‌کنید؟
فکر می‌کنم که مسئولیت بسیار سنگینی به عهده‌ام گذاشته شده است، چرا که مردم در این شرایط انتظار زیادی دارند. البته شاید هر کسی در شرایط فعلی این مسئولیت را نمی‌پذیرفت اما یکسری جوان باانگیزه باعث شدند که برای آمدن به تیم بزرگسالان دلگرم شوم.
نگران این نیستید که رئیس جدید فدراسیون نخواهد با شما کار کند؟
از این بابت اصلاً نگران نیستم و به آن فکر هم نکرده‌ام، احساس کردم کشتی نیاز دارد که تعیین تکلیف بشود. ما مسابقات قهرمانی کشور را داریم و از روسیه هم دعوتنامه داریم تا در تورنمنت این کشور شرکت کنیم. جام تختی و بعد از آن جام جهانی را در پیش داریم. به نظر شما درست بود که سرمربی تیم ملی مشخص نشود؟! من که معتقدم همین امروز هم برای موفقیت در المپیک دیر است.
پس این ریسک را پذیرفتید که بیایید؟
بله این ریسک بزرگی بود اما من هر چه دارم، از کشتی دارم و مدیون این رشته هستم. در این شرایط، آدم از خودش هم می‌گذرد و به خاطر عشق به کشتی آمده‌ام و به بعدش هم فکر نکرده‌ام. امیدوارم اتفاق‌های خوبی بیفتد و کشتی به آرامش برسد.
مثل اینکه با رسول خادم هم صحبت کردید؟
بله من با آقا رسول هم صحبت کردم و خیلی نظرش مثبت بود. خیلی به من دلگرمی داد. من از ایشان و تعدادی از پیشکسوتان هم رخصت گرفتم. به عنوان یک عضو کوچک خانواده کشتی، درخواست دارم که همه کمک کنند. واقعاً شرایط نگران کننده و سخت است.
انتقادپذیر هم هستید؟
بله! چون کار بدون عیب و ایراد نیست و من شنونده انتقادها هستم ولی انتقاد سازنده از سر دلسوزی، چون با حرمت شکنی و تخریب موافق نیستم. واقعاً شرایطی که با رفتن آقای خادم رخ داد، خوب نبود.
آیا نسبت به دوره قبل مربیگری‌تان در تیم ملی تفاوتی در خود احساس می‌کنید؟
من 10 سال پیش سرمربی تیم ملی شدم و سه سال در این سمت کار کردم و احساس می‌کنم حالا باتجربه‌تر شده‌ام. من سال‌ها کنار کشتی بوده‌ام و امیدوارم این تجربه به کارم بیاید و از مشورت دوستان و پیشکسوتان هم استفاده خواهم کرد.
می توانید تیم ملی کشتی آزاد را از وضعیتی که در حال حاضر قرار دارد و مردم نگران هستند، خارج کنید؟
امیدوارم که این اتفاق بیفتد، اما نگرانی وجود دارد، برای اینکه کشتی ما از لحاظ فنی خالی شده است. ما نیاز به زمان داریم ولی ابزارش هم باید باشد و امیدوارم بتوانیم این کار را انجام دهیم. به تنهایی نمی‌توانم کاری انجام دهم.
یعنی در مسابقات جهانی 2019 اتفاق‌های خوبی می‌افتد؟
امیدوارم ولی باز هم تأکید می‌کنم که کار سخت است. ما دچار بحران شده‌ایم و باید منطقی برخورد کنیم. من نباید احساسی صحبت کنم و منطق می‌گوید که باید پای کار بایستیم و امیدوارم که به موفقیت برسیم.
انتخاب ملی‌پوشان براساس رقابت‌های انتخابی است یا مسائل دیگر را هم در نظر می‌گیرید؟
قطعاً برنده شدن روی تشک کشتی خیلی مهم و تعیین کننده است. کشتی یک ورزش تن به تن و رو در رو است و مسابقات انتخابی هم مطمئناً یک اصل است ولی سرمربی هم باید آن اهرم را در اختیار داشته باشد که بتواند تیمش را انتخاب کند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد