hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > خیز بلند کرونا در گلستان/وضعیت ۳ شهرستان دیگر در شبانه‌روز گذشته نارنجی شد

خیز بلند کرونا در گلستان/وضعیت ۳ شهرستان دیگر در شبانه‌روز گذشته نارنجی شد

هرچند استاندار گلستان اعلام کرده که پیک چهارم کرونا در استان خفیف‌تر از پیک‌های قبلی است اما در کمتر از یک شبانه‌روز با افزایش شمار بستری‌شدگان وضعیت ۳ شهرستان دیگر نیز نارنجی شد.

پیک چهارم کرونا در استان‌های مختلف از جمله گلستان آغاز شده است. افزایش شمار بیماران سرپایی و بستری روند نگران کننده‌ای به خود گرفته است.

هرچند روز گذشته در ستاد استانی مقابله با کرونا استاندار گلستان از وضعیت مطلوب استان در مقایسه با سایر استان‎‌ها خبر داد و گفته بود موج چهارم شیوع کرونا در استان گلستان نسبت به پیک‌های قبلی خفیف‌تر است، اما هنوز 24 ساعت از این سخنان نگذشته که با افزایش محسوس شمار بیماران بستری در مراکز درمانی، 3 شهرستان دیگر به وضعیت نارنجی درآمده‌اند.

عدم ممنوعیت سفر به استان گلستان به عنوان یک استان گردشگرپذیر در ایام نوروز و همچنین کم توجهی بسیاری از شهروندان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، سبب شد تا از ابتدای فروردین ماه، موج دیگری از کرونا استان را فرابگیرد.

اما نکته قابل تأمل این است که به رغم افزایش تعداد مبتلایان و بستری شدگان و همچنین شناسایی موارد مثبت مبتلایان به کرونای انگلیسی در تعطیلات نوروزی، اما مسئولان ترجیح دادند وضعیت گرگان و بندرگز را پس از این ایام نارنجی اعلام کنند. این در حالی است که پیش از شروع تعطیلات نیز وضعیت کرونایی در گرگان نارنجی بود.

از روز گذشته تا کنون نیز شهرستان‌های کردکوی، آزادشهر و مینودشت نیز در وضعیت نارنجی قرار گرفته‌اند.

سخنان وزیر بهداشت درباره اینکه " کنترل مهار کرونا از دست‌مان در رفته است" و سه رقمی شدن تعداد مرگ و میرها در همه جای کشور از جمله گلستان، نشان می‌دهد که روزهای سختی در پیش است که اگر مردم رعایت نکنند، روزهایی تلخ و غم انگیز پیش روی همه خواهد بود.

عبدالرضا فاضل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار داشت: تعداد بیماران سرپایی و بستری در مراکز درمانی استان به طور قابل ملاحظه‌ای در حال افزایش است.

وی گفت: از روز گذشته نیز تغییرات محسوسی در تعداد بیماران بستری داشتیم و شمار این بیماران به بیش از 300 نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بیان داشت: در حال حاضر شهرستان‌های گرگان، بندرگز، کردکوی، آزادشهر و مینودشت در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی با بیان اینکه شهرستان گمیشان از وضعیت آبی خارج و وارد شرایط زرد کرونایی شده است، گفت: اکنون فقط شهرستان مراوه تپه در وضعیت آبی است و بقیه شهرهای استان شامل گالیکش، رامیان، بندرترکمن، گمیشان، کلاله، گنبدکاووس،آق قلا و علی آبادکتول در وضعیت زرد هستند.

فاضل علت اوج گیری دوباره کرونا در استان را تصمیمات متناقض و برخلاف نظرات سیستم بهداشت و درمان دانست و بیان داشت: اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند روزهای سختی در پیش خواهیم داشت.

وی گفت: استفاده از ماسک، خودداری از برگزاری و حضور در دورهمی‌ها و مراسم عروسی و سوگواری برای کاهش موارد ابتلا و کنترل بیماری ضروری است.

طبق اعلام ستاد ملی کرونا استفاده از وسایل نقیله عمومی پر ازدحام، خوردن غذا در رستوران و حضور در اماکن پرجمعیت و به خصوص سرپوشیده از عوامل اصلی انتقال کرونا است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد