hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تشدید سرعت ابتلا در سمنان/ مبتلایان سفرهای نوروزی هنوز به مرحله بستری نرسیدند

تشدید سرعت ابتلا در سمنان/ مبتلایان سفرهای نوروزی هنوز به مرحله بستری نرسیدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از شدت بالای سرعت بیماری کروناویروس در مجموعه تحت‌پوشش این دانشگاه طی روزهای اخیر خبر داد و گفت: این افزایش موارد ابتلا و بستری مربوط به خریدهای قبل عید و دید و بازدیدهای روز عید است و مبتلایان ناشی از سفرهای نوروزی هنوز به مرحله بستری و مراجعه به بیمارستان‌ها نرسیدند.
دکتر نوید دانائی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: آن دسته از افرادی که در سفرهای نوروزی به کووید19 مبتلا شدند، هنوز به مرحله بستری نرسیدند.
وی افزایش محسوس موارد بستری و شناسایی مبتلایان در روزهای اخیر خبر داد و افزود: تنها در روز گذشته 100 بیمار مبتلای قطعی در 6 شهرستان تحت‌پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان شناسایی شدند.
دبیر ستاد استانی مقابله با کروناویروس ادامه داد: 75 مورد از این مبتلایان به صورت سرپایی شناسایی و 25 مورد نیز بستری جدید طی روز گذشته در بیمارستان‌های استان داشتیم.
وی از بستری بودن 107 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های وابسته به این دانشگاه خبر داد و گفت: 20 مورد از این بیماران مبتلا به کووید19 در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.
دکتر دانایی با اشاره به شدت بالای بیماری در مقایسه با پیک‌های پیشین این همه‌گیری اظهار کرد: متاسفانه سرعت ابتلا در این پیک جدید و به ویژه در دو سه روز اخیر به نسبت پیک‌های قبلی کرونا، به شدت افزایش یافته است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد