hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > وضعیت بسیار نگران‌کننده استان بوشهر /خروج از این وضعیت نیازمند اقدام فوری و جدی است

وضعیت بسیار نگران‌کننده استان بوشهر /خروج از این وضعیت نیازمند اقدام فوری و جدی است

معاون استاندار بوشهر گفت: در حال حاضر بوشهر دچار شرایط قرمز جنگ کرونایی شده، وضعیت کنونی استان بوشهر ناگوار و بسیار نگران‌کننده است که خروج از آن نیازمند اقدام فوری و جدی است.
محمدتقی ایرانی در نشست ستاد مقابله با کرونا شهرستان بوشهر اظهار کرد: کادر درمانی بیمارستان‌های استان بوشهر در خط مقدم جنگ با ویروس کرونا هستند و رسالت و تعهد سنگینی در قبال سلامت جامعه به عهده دارند که در این راستا سلامتی خود را نیز در کف اخلاص گذاشته‌اند.
وی ضمن تقدیر از مدافعان سلامت استان بوشهر بیان کرد: ویروس کرونا که زندگی عادی مردم جهان را مختل کرده است، گویا تمام‌شدنی نیست و همت همگانی مردم را می‌طلبد تا این داستان را به پایانی خوش نزدیک کند. ویروسی که می‌توان گفت همه جوانب زندگی را تحت‌الشعاع قرار داده و خانواده‌ها باید مقابله با آن را در رأس برنامه‌ریزی‌های خود قرار دهند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر افزود: با تمام کمبودها و محدودیت‌ها کادر بهداشت و درمان شرایط مناسبی را برای استان بوشهر ایجاد کرده‌اند که صمیمانه از آنها تشکر و قدردانی می‌کنم.
ایرانی خاطرنشان کرد: صدای آژیر قرمز در دوران دفاع مقدس که به صدا درمی‌آمد، معنی و مفهوم آن این بود که حمله هوایی انجام خواهد شد به پناهگاه‌ها بروید، در حال حاضر بوشهر دچار شرایط قرمز جنگ کرونایی شده است.
وی تصریح کرد: شرایط جنگی نیازمند نوع رفتار و برخورد در آن شرایط است، وضعیت جنگی، آرایش جنگی هم می‌خواهد، طبیعتاً در شرایط کرونایی، برخی سخت‌گیری‌ها باید اعمال شود. وضعیت کنونی استان بوشهر ناگوار و بسیار نگران‌کننده است که خروج از این وضعیت نیازمند اقدام فوری و جدی است.
این مسئول با بیان اینکه امروز شهرستان بوشهر در وضعیت قرمز است و این ویروس آماده ورود به خانه و بدن ماست، افزود: بهبود وضعیت نیازمند همراهی و همکاری اقشار مختلف مردم در زمینه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی و رعایت دقیق محدودیت‌های کرونایی است.
محمدتقی ایرانی با اشاره به اینکه مواظبت از سلامت خودمان یک وجه است و مواظبت سلامتی دیگران وجه دیگر گفت: با توجه به سرعت بالای انتشار ویروس کرونا هر فرد باید خودش مواظب باشد که به ویروس کرونا مبتلا نشود و فردی که مبتلا شده است نیز باید مواظب سایر افراد جامعه باشد تا مبتلا نشوند.
معاون استاندار بوشهر با بیان اینکه یک نفر در جامعه نباید با جان جامعه بازی کند، اضافه کرد: در این جنگ تمام‌عیار سلامتی مهم‌ترین خواسته جامعه است بنابراین نباید برخی افراد با سهل‌انگاری موجب ابتلای جامعه شوند. در چنین شرایطی راه‌حل اصلی، تغییر در باور و رفتار تک‌تک مردم و مسئولین است، ما در یک جنگ تمام‌عیار با کرونا هستیم و شرط اصلی چیره شدن بر بیماری و حل این چالش ملی و جهانی، تغییر در باور و رفتار تک‌تک مردم و مسئولین است.
وی در خصوص تهیه واکسن گفت: مسئولین تمام تلاش خود را برای تهیه و تولید واکسن به کار بسته‌اند ولی باید توجه داشت که در تحریم هستیم و این شرایط را برای مقابله با ویروس کرونا سخت‌تر کرده است.
ایرانی با بیان اینکه حتی اگر واکسن بزنیم هم باید رعایت بکنیم، افزود: باید رعایت دستورالعمل‌ها جز فرهنگ اجتماعی و خانوادگیمان شود به خاطر همدیگر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم تا جامعه در امان بماند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با تاکید بر اینکه نظارت بر رعایت پروتکل‌ها همچنان به صورت سختگیرانه باید دنبال شود، خاطرنشان کرد: با هرگونه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بدون تعارف برخورد خواهد شد زیرا اگر یک سر سوزن غفلت کنیم فاجعه غیرقابل‌جبران به وجود خواهد آمد. لذا دستگاه‌های مربوطه با کسانی که دستورالعمل‌های بهداشتی و محدودیت‌های اعلام‌ شده را رعایت نمی‌کنند بدون تعارف برخورد کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد