hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > اعمال محدودیت‌های جدید در شهرهای نارنجی و قرمز استان آذربایجان شرقی

اعمال محدودیت‌های جدید در شهرهای نارنجی و قرمز استان آذربایجان شرقی

سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا آذربایجان شرقی از اعمال محدودیت‌های جدید در شهرهای نارنجی و قرمز آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: در تبریز و سایر شهرهای نارنجی، فعالیت مشاغل گروه ۳ و ۴ ممنوع است و در شهرهای قرمز فقط مشاغل گروه یک باز هستند.
علیار راستگو در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه بر اساس جدیدترین ابلاغ ستاد ملی کرونا و با اعلام وزارت بهداشت، 6 شهرستان ما در وضعیت نارنجی قرار گرفت، اظهار داشت: دو شهرستان سراب و جلفا هم در وضعیت قرمز قرار دارند.
وی با بیان اینکه شهر تبریز از جمله شهرهایی است که از وضعیت نارنجی تغییر رنگ داده است، افزود: در یک هفته گذشته شش شهرستان آبی داشتیم که همگی به زرد تبدیل شدند.
سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا آذربایجان شرقی، با تاکید بر اینکه از امروز محدودیت های لازم جدید در ادارات و مشاغل اعمال می شود خاطر نشان کرد: این محدودیت ها در شهرهای قرمز و نارنجی بر اساس نیاز و میزان شیوع کرونا اعمال خواهد شد.
وی با انتقاد از اینکه آمار کنونی شیوع کرونا در استان، نتایج بازارگردی ها و دید و بازدیدهای عید است، افزود: بارها هشدارهای لازم داده شد که اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود، خود مردم گرفتار خواهند شد و با این هشدارها تلاش کردیم تا مردم دچار مشکل نشوند.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در وضعیت نارنجی، برای مشاغل سطح سه و چهار محدودیت فعالیت اعمال می‌شود، گفت: در شهرهای قرمز هم فقط سطح یک ادامه فعالیت خواهند داشت و بقیه مشاغل و گروه ها تعطیل می‌شوند.
وی ادامه داد: در شهرهایقرمز، فعالیت بوستان‌ها و مراکز تفریحی، پاساژهای سربسته و سرباز، بازارهای سرپوشیده، مراکز خرید و فروش بزرگ غیرمواد غذایی و بازارهای موقت، بازارها و نمایشگاه‌های فروش انواع خودرو، مراکز شماره‌گذاری اتومبیل، باشگاه‌های ورزشی، سالن‌های بدن‌سازی، آرایشگاه‌های مردانه، مراکز فروش لوازم آرایشی و بهداشتی، مراکز فروش فرش و موکت، لوازم خانگی، پارچه، پرده، مبلمان، تزیینات داخلی، مراکز فروش کادویی، اسباب بازی، لوازم‌التحریر، مراکز فروش انواع پوشاک، کیف و کفش، خرازی، خیاطی، آتلیه و عکاسی، آژانس مشاور املاک، خدمات چاپ دیجیتال، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، قهوه‌خانه‌ها با عرضه مواد دخانی و قنادی و شیرینی پزی تر و خشک، آب میوه و بستنی فروشی و مشاغل مشابه د رگروه دوم شغلی باید تعطیل شوند.

علیار راستگو خاطر نشان کرد: در شهرهای نارنجیو قرمز هم، مشاغل گروه شغلی سطح 3 شامل مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبان‌سراها، آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر، موزه‌ها و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی و کاهش فعالیت مترو و حمل و نقل عمومی درون شهری و مشاغل گروه شغلی سطح 4 هم شامل همایش‌ها، برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی و مذهبی، مدارس شبانه‌روزی، باشگاه‌های ورزشی مربوط به ورزش‌های پربرخورد، از جمله کشتی، کاراته و جودو، کافه‌ها، چایخانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها با عرضه مواد دخانی، باغ وحش‌ها، شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی محدودیت فعالیت اعمال خواهد شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد