hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > قابل درمان بودن ۵۰ درصد بیماری‌های سرطان/ آمار مبتلایان رو به افزایش است

قابل درمان بودن ۵۰ درصد بیماری‌های سرطان/ آمار مبتلایان رو به افزایش است

رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت گفت: هر ساله بین ۵ تا ۷ درصد افزایش بیماران سرطانی را داریم.
«علی قنبری مطلق» رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به وضعیت سرطان در کشور بیان کرد: در حال حاضر شایع‌ترین سرطان در کشور برای آقایان پروستات و برای خانم‌ها سرطان پستان است.
وی در مورد تفاوت سرطان در زنان و مردان گفت: ریسک سرطان برای خانم‌ها و آقایان تقریباً شبیه هم است که به ترتیب ۵۲ و ۴۸ درصد است، اما در رابطه با سن مبتلایان سرطان باید به این نکته اشاره کرد که سرطان اغلب در سن‌‌های بالا ایجاد می‌شود.
مطلق افزود: اما این موضوع باز هم در رابطه با سرطان‌های مختلف متفاوت است، اما معمولا از دهه ۵۰ یا ۶۰ به بالا شاهد سرطان هستیم، البته در خانم‌ها احتمال ابتلا در سن پایین‌تر هم دیده می‌شود.
وی ادامه داد: وضعیت سرطان در تمام دنیا رو به افزایش است که ایران هم مطابق آن در چنین وضعی است، اما دلیل اصلی آن موضوع امید به زندگی و افزایش طول عمر است.
مطلق بیان کرد: یعنی هر کجا که طول عمرشان تغییر کرد، بیشتر درگیر سرطان شدند و راهکارهای افزایش طول عمر، سرطان هم زیاد خواهد کرد.
وی افزود: در حال حاضر بیماری سرطان به یک بیماری معمولی تبدیل شده و دیگر ۵۰ درصد سرطان‌ها درمانپذیر است که در بعضی کشورها تا ۷۰ درصد نیز رسیده است.
مطلق گفت: این آمار بیشتر هم خواهد شد، چون به دلیل پیشرفت روش‌های تشخیصی، درمان‌ها سهل‌تر خواهد شد، البته تاکید می‌کنم با تشخیص به موقع این اتفاق خواهد افتاد، البته بعضی سرطان‌ها میزان مرگ و میر بالاتری دارد، مثل سرطان لوزالمعده اما حتی اگر این نوع سرطان‌ها را هم زودتر تشخیص دهند، احتمال درمان بالایی خواهد داشت.
وی در مورد تاثیر برخی فعالیت‌ها برای کاهش سرطان افزود: کارهایی مثل افزایش فعالیت بدنی، کاهش وزن، ترک سیگار و الکل یا مناسب کردن برنامه تغذیه راهکارهای جلوگیری از سرطان است، اما هر ساله بین ۵ تا ۷ درصد افزایش بیماران سرطانی را داریم.
مطلق در پایان گفت: ۴۰ تا ۵۰ درصد بیماری‌های سرطان قابل پیشگیری است و ۵۰ درصد قابل درمان، اما باید علائم مشکوک به سرطان را بشناسیم تا به سرعت پیگیری کنیم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد