hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > هیدروکسی کلروکین چیست؟

هیدروکسی کلروکین چیست؟

هیدروکسی کلروکین و یک داروی مرتبط با آن ، کلروکین ، در حال حاضر تحت آزمایش های احتمالی COVID-19 قرار دارند. این بیماری ناشی از coronavirus جدید است. این داروها هنوز برای این استفاده توسط FDA تأیید نشده است. از این داروها برای درمان COVID-19 استفاده نکنید ، مگر اینکه پزشک توصیه کند این کار را انجام دهید.
نکات برجسته برای هیدروکسی کلروکین
قرص خوراکی هیدروکسی کلروکین به عنوان یک داروی عمومی در دسترس است. 
هیدروکسی کلروکین فقط به عنوان قرصی که از طریق دهان مصرف می کنید وجود دارد.
هیدروکسی کلروکین برای درمان مالاریا ، لوپوس اریتماتوز و آرتریت روماتوئید استفاده می شود.
 
هشدارهای مهم :
هشدار خطر کودک: بلع تصادفی فقط چند قرص در بعضی از کودکان کشنده بوده است. این دارو را در یک بطری و دور از دسترس کودکان نگه دارید.
 
هشدار وضعیت وخیم پوست: در صورت وجود شرایط پوستی مانند پسوریازیس یا پورفیری ، به پزشک خود بگویید . این دارو ممکن است این شرایط را بدتر کند.
 
آسیب دیدگی چشم: این دارو می تواند به چشم شما آسیب برساند و منجر به مشکلات بینایی می شود که می تواند دائمی باشد. در صورت استفاده از دارو در مقادیر زیاد ، این آسیب بیشتر است.
 
آسیب قلبی: این دارو می تواند باعث بیماری قلبی شود. اگرچه غیر معمول است ،اما برخی موارد کشنده بوده است.
 
عوارض هیدروکسی کلروکین, هشدارهای هیدروکسی کلروکیناین دارو می تواند باعث بیماری قلبی شود
 
هیدروکسی کلروکین چیست؟
هیدروکسی کلروکین یک داروی بدون نسخه است. این یک قرص خوراکی است.
از هیدروکسی کلروکین ممکن است به عنوان بخشی از درمان ترکیبی استفاده شود. این بدان معناست که ممکن است لازم باشد که آن را با داروهای دیگر مصرف کنید.
 
چرا از هیدروکسی کلروکین استفاده می شود :
هیدروکسی کلروکین برای درمان لوپوس اریتماتوز و آرتریت روماتوئید استفاده می شود. همچنین برای پیشگیری و درمان مالاریا از آن استفاده می شود.
 
هیدروکسی کلروکین چگونه کار می کند :
هیدروکسی کلروکین یک داروی ضد مالاریا است. با کشتن انگل های عامل بیماری ، مالاریا را درمان می کند. 
کاملاً درک نشده است که چگونه این دارو برای درمان لوپوس اریتماتوز یا آرتریت روماتوئید کار می کند. با این حال ، اعتقاد بر این است که این دارو بر عملکرد سیستم ایمنی بدن شما تأثیر می گذارد ، که ممکن است مفید برای لوپوس اریتماتوز و آرتریت روماتوئید باشد.
 
عوارض هیدروکسی کلروکین, هشدارهای هیدروکسی کلروکینهیدروکسی کلروکین یک داروی ضد مالاریا است
 
عوارض جانبی هیدروکسی کلروکین :
قرص خوراکی هیدروکسی کلروکین باعث خواب آلودگی نمی شود اما می تواند عوارض جانبی دیگری ایجاد کند.
 
عوارض جانبی شایع تر:
عوارض جانبی رایج دیگری که با هیدروکسی کلروکین ایجاد می شود عبارتند از:
- سردرد
- سرگیجه
- اسهال
- درد معده
- استفراغ
عوارض خفیف ممکن است در طی چند روز یا چند هفته از بین بروند. اگر شدیدتر است یا از بین نرفتید ، با پزشک خود صحبت کنید.
 
عوارض جانبی جدی :
در صورت بروز عوارض جانبی جدی ، فوراً با پزشک تماس بگیرید. اگر علائم شما تهدید کننده زندگی است با اورژانس تماس بگیرید. عوارض جانبی جدی و علائم آنها می تواند شامل  موارد زیر شود:
- تاری دید یا تغییر در دید ، که ممکن است در بعضی موارد دائمی باشد.
- بیماری های قلبی ، از جمله نارسایی قلبی و مشکلات مربوط به ریتم قلب شما. برخی موارد کشنده بوده است.
- زنگ در گوش شما یا کم شنوایی
- آنژیوادم (تورم سریع پوست شما)
- کهیر
- برونکواسپاسم خفیف یا شدید 
- گلو درد
پیشنهاد ویژه

- هیپوگلیسمی شدید
- خونریزی یا کبودی غیرمعمول
- رنگ پوست آبی و سیاه
- ضعف عضلانی
- ریزش مو یا تغییر در رنگ مو
- تغییر خلق و خوی غیر طبیعی
- تأثیرات بهداشت روانی ، از جمله افکار خودکشی
 
سلب مسئولیت: هدف ما این است که اطلاعات مناسب و فعلی را در اختیار شما قرار دهیم. با این حال ، از آنجا که داروها به طور متفاوتی بر هر شخص تأثیر می گذارند ، نمی توانیم تضمین کنیم که این اطلاعات شامل تمام عوارض جانبی احتمالی باشد. این اطلاعات جایگزینی برای مشاوره پزشکی نیست. همیشه در مورد عوارض جانبی احتمالی با یک پزشک مشورت کنید.
 
هیدروکسی کلروکین ممکن است با سایر داروها در تداخل باشد :
قرص خوراکی هیدروکسی کلروکین می تواند با سایر داروها ، ویتامین ها یا گیاهانی که ممکن است مصرف کنید تداخل داشته باشد. تداخل زمانی است که یک ماده نحوه عملکرد یک دارو را تغییر می دهد. این می تواند مضر باشد یا مانع از کارآیی دارو شود.
 
برای جلوگیری از تعامل داروها ، پزشک باید تمام داروهای شما را با دقت مدیریت کند. حتماً در مورد تمام داروها ، ویتامین ها یا گیاهانی که مصرف می کنید به پزشک خود بگویید. برای اطلاع از اینکه چگونه این دارو ممکن است با چیز دیگری که شما مصرف می کنید ارتباط برقرار کند ، با پزشک یا داروساز خود صحبت کنید.
 
عوارض هیدروکسی کلروکین, هشدارهای هیدروکسی کلروکینمصرف هیدروکسی کلروکین باید در دوران بارداری اجتناب شود
 
هشدارها برای سایر گروه ها :
برای زنان باردار: این دارو باید در دوران بارداری اجتناب شود. برخی مطالعات نشان می دهد که این دارو می تواند از طریق جریان خون مادر به کودک منتقل شود.
اگر باردار هستید یا قصد بارداری دارید با پزشک خود مشورت کنید. این دارو فقط باید در دوران بارداری مورد استفاده قرار گیرد که منافع بالقوه خطر احتمالی را توجیه کند.
اگر هنگام مصرف این دارو باردار شدید ، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید.
 
برای زنان شیرده : مقادیر کمی از این دارو از شیر مادر عبور می کند ، اما مشخص نیست که این ممکن است چه تاثیری در کودک داشته باشد. شما و پزشکتان باید تصمیم بگیرید که آیا این دارو را مصرف کنید یا نه.
 
برای سالمندان: این دارو توسط کلیه های شما فرآوری می شود. افراد مسن با کاهش عملکرد کلیه ممکن است نتوانند این دارو را به خوبی پردازش کنند ، این می تواند خطر عوارض جانبی از جمله آسیب دید را افزایش دهد. افراد مسن ممکن است در هنگام مصرف این دارو به معاینات چشم مکرر نیاز داشته باشد تا بتواند علائم آسیب دید را کنترل کند.
 
برای کودکان: این دارو برای کودکان خطرناک است. بلع تصادفی حتی فقط چند قرص می تواند منجر به مرگ در یک کودک شود. این دارو را در یک بطری و دور از دسترس کودکان نگه دارید. کودکان نباید مدت طولانی از این دارو استفاده کنند. کودکانی که به مدت طولانی از این دارو استفاده می کنند ممکن است آسیب دائمی در بینایی و سایر عوارض جانبی داشته باشند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد