hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اخبار ویژه > شاهد نتایج تجمعات اسفند در میان بستری‌های کرونا هستیم/ تشدید اثرات مسافرت‌های نوروزی تا دو هفته آینده

شاهد نتایج تجمعات اسفند در میان بستری‌های کرونا هستیم/ تشدید اثرات مسافرت‌های نوروزی تا دو هفته آینده

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره تاثیر مسافرت‌های نوروزی بر افزایش آمار مبتلایان کرونا در کشور گفت: قاعدتا اثرات این مسافرت‌ها در یک یا دو هفته بعد تشدید خواهد شد.
"ایرج حریرچی" معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین وضعیت کرونایی کشور بیان کرد: در حال حاضر و در مقطع فعلی مهم‌ترین عامل انتشار ویروس کرونا مسافرت‌ها و دورهمی‌ها است. 
وی در ادامه تاکید کرد: ما هنوز هم در حال مشاهده نتایج تجمعات اسفند در میان بستری‌ها هستیم، زیرا افزایش بستری‌ها در پی ابتلا به کووید۱۹ دو الی چهار هفته بعد خودش را نشان می‌دهد و افزایش می‌یابد. 
معاون وزیر بهداشت درباره تاثیر مسافرت‌ها بر افزایش آمار مبتلایان کرونا در کشور گفت: قاعدتا اثرات این مسافرت‌ها در یک یا دو هفته بعد هم تشدید خواهد شد. در مسافرت‌ها و به ویژه در بین راه‌ها افزایش تماس اجتماعی را داریم که همین می‌تواند خطرناک باشد. 
حریرچی با تاکید بر نقش دید و بازدیدها در افزایش ابتلا به کرونا اظهار داشت: سفر به استان‌های شمالی کشور، ملاقات‌ها و دید و بازدیدها در فضاهای بسته همه اینها باعث افزایش ویروس می‌شود. 
وی با بیان اینکه ما با یک ویروس جهش یافته رو به رو هستیم، گفت: متاسفانه از آنجا که ما با ویروس جهش یافته مواجه هستیم، این تحرکات و مسافرت‌ها حتما ویروس را پخش می‌کند. به همین خاطر انتظار ما از مردم این است که مسافرت‌های تفریحی را حتما به حداقل برسانند و حتی آن‌هایی که به سفر رفته‌اند هرچه سریعتر سفر را به اتمام برسانند و به خانه‌هایشان باز گردند. 
حریرچی در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد در جلسه آینده ستاد ملی مقابله با کرونا تعداد شهرهای قرمز و نارنجی بیشتر شود؟ گفت: شهر نارنجی و قرمز بر اساس معیار تعداد مبتلایان اعلام می‌شوند، از این رو احتیاجی به تصمیم گیری هم ندارد. 
معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان اظهار داشت: وقتی معیارهای بستری روزانه به ۱۰۰ هزار نفر و یا به حد مشخصی برسد، اعلام وضعیت نارنجی و قرمز از طرف قرارگاه اعلام می‌شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد