hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > نکات مهم "سفر رفتن" در روزهای کرونایی

نکات مهم "سفر رفتن" در روزهای کرونایی

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه با هشدار نسبت به انجام سفرهای نوروزی در شرایط کرونایی، گفت: اگر برخی افراد مجبور به سفر هستند باید برخی نکات بهداشتی را در طول سفر جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا رعایت کنند.
بهمن خدادادیان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به افزایش آمار مبتلایان کرونا در کشور و استان گفت: متاسفانه در استان آمار بستری های کرونا عملا دو برابر شده و با این شرایط در دو هفته آتی با افزایش آمار فوتی های کرونا مواجه خواهیم شد.
وی افزود: متاسفانه شلوغی بازارهای خرید نوروزی و نیز سفرهای نوروزی که طی هفته گذشته داشته ایم، موجب شده رنگ بسیاری از شهرها تغییر کرده و از رنگ آبی به زرد و از زرد به نارنجی تبدیل شوند که حقیقتا نگران کننده است.
خدادادیان گفت: در این شرایط تاکید اصلی بر این است که افراد از رفتن به سفرهای نوروزی جدا خودداری کنند و بدانند این سفر ممکن است به قیمت جان آنها و یا عزیزانشان تمام شود.
این کارشناس بهداشت محیط گفت: چنانچه برخی افراد به هشدارها بی توجه بوده و مجبور به انجام سفر شدند، توصیه ما این است که حداقل برخی نکات بهداشتی را رعایت کنند تا در این سفرها گرفتار کرونا نشوند.
وی افزود: در وهله اول توصیه می شود اگر افراد به شدت تمایل به انجام سفر دارند، سفرهای یک روزه بروند، بطوری که به خارج از شهر و در دل طبیعت رفته و غروب برگردند و از انجام سفرهای چند روزه و طولانی به طور جد خودداری کنند.
خدادادیان گفت: در دل طبیعت هم توصیه این است که افراد از چادر زدن و ماندن طولانی مدت چند نفر در چادر خودداری کنند، چرا که محیط چادر بسته و کوچک است و امکان انتقال ویروس کرونا به راحتی فراهم می شود.
خدادادیان هشدار داد: افراد در طبیعت از هرگونه دست زدن به حیوانات و پرندگان به طور جد خودداری کنند.
وی افزود: همچنین توصیه می شود افراد در دل طبیعت از نوشیدن آب چشمه ها و نیز مصرف گیاهان خودرو که عمدتا آلوده به انواع انگل هستند خودداری کنند.
این کارشناس بهداشت محیط در خصوص سفرهای طولانی مدت نوروزی اظهار کرد: در صورت سفر به استانهای دوردست، اقامت در هتل ها، مهمانسراها و مکان های تجمعی به هیچ عنوان توصیه نمی شود و توصیه این است که افراد اگر خانه یا ویلایی دارند در آن مکان اقامت داشته یا نهایتا منزل بستگان و اقوام بروند.
خدادادیان گفت: توصیه اکید این است که افراد به هیچ عنوان در مسیر در رستوران های بین راهی غذا نخورند، چرا که متاسفانه بیشتری موارد آلودگی مربوط به رستوران ها بوده است. افراد در رستوران ها مجبورند برای خوردن غذا ماسک خود را در بیاورند وحداقل نیم ساعت تا یک ساعت هم مشغول صرف غذا در رستوران هستند که زمان کافی برای آلوده شدن افراد است.
وی یادآور شد: تنها زمانی استفاده از رستوران مجاز است که فضای رستوران در محیط باز بوده و فاصله ها رعایت شود.
وی افزود: توصیه این است که افراد غذا را با خود همراه داشته و یا غذای حاضری از مکان های معتبر تهیه کرده و در جایی خلوت صرف کنند.
این کارشناس بهداشت محیط تصریح کرد: توصیه این است که سرنشینان خودرو همگی اعضای یک خانواده باشند و از حضور افراد فامیل و دوست و آشنا در خودرو جلوگیری شود و در صورت حضور این افراد حتما از ماسک استفاده شود و در طول سفر هم توصیه می شود شیشه های خودرو پایین باشد تا تهویه مناسب برقرار شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد