hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > لرستان| پاییز بسیار خوب و پربارشی تاکنون داشته‌ایم

لرستان| پاییز بسیار خوب و پربارشی تاکنون داشته‌ایم

مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: لرستان به لحاظ مقدار بارش، پنجمین استان کشور است و میزان بارش‌ها در سال زراعی 145.2 میلی‌متر است.


 ناصر هاشمی گفت: در سال زراعی جدید میزان بارندگی در استان لرستان 145.2 میلی‌متر بوده که بیشترین میزان بارش‌ها مربوط به شهرستان کوهدشت با 169.1 میلیمتر و کمترین بارش‌ها مربوط به شهرستان‌های ازنا و سلسله با 118.2 میلی‌متر بوده است.

او اضافه کرد: طبق پیش‌بینی‌ها امسال پاییز پربارشی تاکنون داشته‌ایم و از ابتدای سال زراعی تاکنون که میزان نرمال بارش‌ها 144 میلی‌متر در نظر گرفته‌شده، میزان بارش‌ها تاکنون از نرمال بالاتر گزارش‌شده و پاییز بسیار خوب و پربارشی تاکنون داشته‌ایم.

هاشمی اظهار داشت: میزان بارش‌های سال زراعی نسبت به سال زراعی گذشته 125 درصد افزایش داشته و لرستان ازلحاظ مقدار بارش بعد از استان‌های گیلان، مازندران، کهکیلویه و بویراحمد و ایلام، پنجمین استان پر بارش گزارش‌شده است.

به گفته او همچنین لرستان ازلحاظ افزایش بارندگی‌ها در رتبه هشتم در کشور قرار دارد که افزایش بارش 125.8 میلی‌متر گزارش‌شده است. مدیرکل هواشناسی لرستان با اشاره به کاهش دما افزود: با خروج سامانه بارشی از منطقه شاهد کاهش دما خواهیم بود که کاهش دما بیشتر برای شهرستان‌های ازنا، الیگودرز، دورود، بروجرد، الشتر و نورآباد پیش‌بینی می‌شود و دمای هوا به صفر و زیر صفر خواهد رسید و گاهی در این مناطق شاهد پدیده یخبندان خواهیم بود.

او بیان کرد: طبق پیش‌بینی‌ها طی چند روز آینده جوی آرام در منطقه حاکم است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد