hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > چهارمحال و بختیاری| شهرداران به دنبال نوآوری باشند

چهارمحال و بختیاری| شهرداران به دنبال نوآوری باشند

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور به شهرداران و دهیاران توصیه کرد: در اجرای برنامه‌های عمران شهری و روستایی به دنبال خلاقیت و نوآوری باشند.


مهدی جمالی نژاد در نشست با شهرداران و دهیاران چهارمحال و بختیاری در شهرکرد افزود: برنامه‌های خلاقانه با کمترین هزینه و اعتبارات مالی قابل‌اجراست و با وضع موجود اعتبارات، شهرداری‌ها اجرای برنامه‌های خلاقانه ضروری است.

او با ذکر مثالی از زمان حضورش به‌عنوان شهردار یزد در بهره‌گیری از پساب‌ها برای آبیاری فضای سبز و توسعه روشنایی شهری تصریح کرد: شهرداری‌ها برای اجرای طرح‌های عمرانی از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی در استان‌ها استفاده کنند، زیرا اعتبارات شهرداری‌ها جوابگوی طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی نیست.

جمالی نژاد بیان کرد: شهرداری‌ها در حوزه درآمدی خود نیز باید طرح‌های خلاقانه داشته باشند تا بتوانند کمبود اعتبارات را جبران کنند.

او اعتمادسازی را یکی ضرورت‌های حوزه شهرداری‌ها دانست و گفت: شهرداری‌ها به‌عنوان خاک‌ریز نخست مطالبات مردمی که بیشترین خدمت‌رسانی را می‌کنند، باید دیوار اعتماد را بالاتر ببرند و اگر این اعتمادسازی نشود، با تمام بودجه هم نمی‌توان کاری کرد.

جمالی نژاد اظهار داشت: اگر این اعتمادسازی انجام شود، سرمایه‌گذاران به سمت حضور در طرح‌های عمرانی شهری حضور گسترده‌تری نسبت به گذشته خواهند داشت.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در خصوص تخصیص قیر رایگان به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها که به‌عنوان مطالبات شهرداران و دهیاران استان در این نشست مطرح شد، افزود: تنها 13 درصد از سهمیه قیر رایگان به شهرداری‌ها اختصاص می‌یابد و بیش از 40 درصد از آن به بخش مسکن و شهرسازی اختصاص دارد.

او از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست سهمیه قیر رایگان شهرداری‌ها را به بیش از 20 درصد افزایش دهند تا سهمیه قیر شهرداری‌ها در عمران شهری بیشتر شود.

جمالی نژاد یادآور شد: مجلس شورای اسلامی 32 هزار میلیارد ریال برای حوزه شهرداری‌ها اختصاص داده و امید است این میزان اعتبار در بودجه سال 98 به شهرداری‌ها و وزارت کشور تخصیص داده شود.

او با اشاره به تأکید رئیس‌جمهوری برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل گفت: خودروسازان در این بخش بیشتر تولیدات خود را به اتوبوس‌های برون‌شهری اختصاص می‌دهند و انتظار است در این بخش تولید اتوبوس‌های درون‌شهری نیز در دستور کار تولیدات شرکت‌های خودروسازان قرار گیرد.

جمالی نژاد در خصوص مطالبات شهرداران نسبت به تعیین تکلیف نیروهای شرکتی و تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری‌ها نیز افزود: این مسئله از سوی وزارت کشور در دست بررسی است و این مشکل نیز رفع خواهد شد.

معاون وزیر کشور با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری این استان و طبیعت بکر آن گفت: چهارمحال و بختیاری قطعاتی از بهشت را در خود دارد و شهرداران و دهیاران برای حفظ این موهبت الهی بیشترین وظیفه را دارند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد