hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > دفترچه‌های بیمه تا آخرین برگ قابل استفاده است

دفترچه‌های بیمه تا آخرین برگ قابل استفاده است

مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: دفترچه‌های بیمه تا آخرین برگ قابل استفاده خواهد بود و در صورت اتمام برگ دفترچه صدور دوباره آن انجام نمی‌شود.
مقدس پور  مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: نسخه نویسی الکترونیکی در زمره برنامه ششم توسعه کشوری است که تا پایان سال ۹۹ باید نسخه نویسی و نسخه پیچی به صورت الکترونیکی انجام یابد.
مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: برخی از سازمان‌ها وظایف خود را به درستی انجام داده، اما در این میان برخی از سازمان‌ها نیز کمی از این برنامه عقب مانده‌اند، ولی سازمان تامین اجتماعی در اجرای مصوبه قانون بودجه و برنامه ششم توسعه، وظیفه خود را به درستی انجام داده و بستری برای نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی فراهم کرده است.
او با اشاره به اینکه برنامه نسخه نویسی الکترونیکی از سال ۹۸ با جدیت تمام در حال پیگیری بوده است افزود: در حال حاضر تقریباً تمام داروخانه‌ها، پزشکان و مؤسسات پاراکلینیک اعم از تصویربرداری و آزمایشگاه‌ها در این سامانه ثبت نام کرده و نیازی به صدور دفترچه به شکل کاغذی نیست.
مقدس پور به قابل استفاده بودن دفترچه‌های بیمه تا پایان آخرین برگ اشاره کرد و گفت: اساس برنامه بر این است که در اجرای برنامه ششم توسعه و بودجه، به سوی نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی در سال ۱۴۰۰ پیش می‌رویم.
او گفت: با استفاده از نسخه نویسی الکترونیکی علاوه بر اینکه خدمات درمانی به هنگام و مناسب به افراد ارائه می‌شود، پرونده سلامت مناسب و قابل ارجاع افراد نیز در دسترس خواهد بود که به نفع سلامت جامعه و بیمه شدگان است.
مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی به برخورداری ۵۲ درصدی افراد از بیمه تامین اجتماعی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر  ثبت نام تمامی کلینیک ها و مراکز درمانی انجام یافته و از نظر اجرایی نیز در حدود ۷۰ درصد درمان به شکل الکترونیکی در استان انجام می‌یابد.
مقدس پور افزود: ثبت نام در حال تکمیل است و حدود ۸۵ درصد درمانگاه‌ها در این سامانه ثبت نام کرده و اکنون مقدار ناچیزی باقی مانده است که تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید.
او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی از درمانگاه‌ها خواستار پرداخت آزاد هزینه‌های درمانی هستند گفت: طبق مذاکرات صورت گرفته با تمامی بیمارستان‌ها دیگر شاهد این گونه مشکلات نخواهیم بود و طبق دستورات، هیچ بیمارستانی حق ندارد بیماران را بدون ارائه خدمات درمانی راهی کند و یا باید به صورت الکترونیکی و یا در سربرگ‌ها خدمات خود را ارائه دهد.
مقدس پور  گفت: شهروندان می‌توانند هر گونه مشکلات خود را در سامانه ۱۴۲۰ ثبت کرده تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد