hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گیلان| راه‌آهن گیلان دو ماه دیگر رسما افتتاح می‌شود

گیلان| راه‌آهن گیلان دو ماه دیگر رسما افتتاح می‌شود

استاندار گیلان با اشاره به راه‌اندازی اولیه راه‌آهن قزوین ـ رشت تا پایان هفته آینده گفت:‌ این پروژه ملی تا دو ماه دیگر با حضور رئیس‌جمهور مورد بهره‌برداری کامل قرار می‌گیرد.


مصطفی سالاری اظهار داشت: سوت قطار رشت-‌ قزوین پایان هفته آینده در گیلان شنیده خواهد شد اما تا دو ماه دیگر و با حضور رئیس‌جمهور این پروژه ملی به‌صورت کامل مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه افتتاح اولیه پروژه راه‌آهن قزوین-‌ رشت پنج‌شنبه با حضور مسئولان کشوری انجام می‌شود ابراز داشت: این برنامه در زمان مقرر و با حضور نوبخت رئیس سازمان برنامه‌وبودجه و مسئولان وزارت راه و شهرسازی انجام می‌شود.

سالاری با اشاره به اینکه هشت کیلومتر از پروژه راه‌آهن قزوین به رشت در محدوده شهرستان رودبار هنوز تکمیل‌نشده است افزود: بدون شک راه‌اندازی و بهره‌برداری از پروژه ملی راه‌آهن اثرات و جنبه‌های بسیار مثبتی را برای توسعه و پیشرفت گیلان به‌ویژه در حوزه گردشگری فراهم می‌کند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان وجود بنادر مختلف در گیلان را فرصتی مغتنم در راستای افزایش تعاملات تجاری با کشورهای CIS دانست و گفت: سه بندر باسابقه انزلی،‌ بندر کاسپین و بندر آستارا به‌عنوان منطقه ویژه اقتصادی در تقویت ارتباطات تجاری کشورمان نقش مؤثری دارند.

او مجموع صادرات استان گیلان در هفت‌ماهه گذشته را مورداشاره قرار داد و در تشریح آن بیان داشت: سهم فعلی صادرات گیلان از مبدأ بنادر استان در هفت‌ماهه امسال از لحاظ وزنی حدود 153 درصد و از لحاظ ارزآوری داخلی نیز چیزی در حدود 63 درصد رشد داشته است.

استاندار گیلان از بهره‌برداری ایستگاه راه‌آهن آستارا خبر داد و در این مورد خاطرنشان کرد: قصد داریم تا بهره‌برداری کامل پروژه ملی راه‌آهن رشت به قزوین از ظرفیت‌های این ایستگاه به‌خوبی استفاده کنیم و عملاً بخشی از حمل کالاها را از طریق ایستگاه راه‌آهن آستارا به انجام برسانیم.

سالاری با اشاره به اینکه راه‌آهن نقش بسیار به سزایی در امر رونق صنعت گردشگری گیلان دارد تصریح کرد: با تسهیل در ورود و خروج گردشگران به گیلان و برای جلوگیری از ویلا سازی و تغییر کاربری اراضی استان باید اجرای طرح‌های بوم گردی با سرعت و دقت بیشتری ادامه پیدا کند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان از احداث حدود 5 هزار واحد بوم گردی در دو سال آینده خبر داد و عنوان کرد: واحدهای بوم‌ گردی باید در محدوده طرح‌های هادی روستایی اجرایی و ساخته شوند به‌طوری‌که در طول اجرای آن‌ها هیچ‌گونه آسیبی به بافت معماری سنتی استان گیلان وارد نشود.

او احداث واحد‌های بوم گردی،‌ هتل‌ها و مراکز اقامتی برای گردشگران را موجب تحقق رونق اقتصادی در گیلان دانست و اظهار داشت: علاوه بر این‌ها تقویت صنایع تبدیلی و بسته‌بندی محصولات نیز می‌تواند زمینه توسعه پایدار و اشتغال‌زایی را در استان گیلان فراهم کند.

استاندار گیلان استفاده از تمام ظرفیت‌های گیلان برای رونق صنعت گردشگری را متذکر شد و بیان داشت: برای رسیدن به این هدف مهم تاکنون 30 محور اساسی پیش‌بینی‌شده است که با استفاده از ظرفیت‌های دریا، جنگل،‌ سواحل و حوزه کشاورزی می‌توان به اشتغال‌زایی استان کمک کرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد