hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گیلان| ساخت پروژه کتابخانه مرکزی رشت در نیمه‌راه است

گیلان| ساخت پروژه کتابخانه مرکزی رشت در نیمه‌راه است

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های استان گیلان‌ با بیان اینکه کتابخانه مرکزی رشت حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت‌: به‌زودی اعتبارات خوبی به این پروژه تزریق می‌شود.


 پریسا کرمی با بیان اینکه این نهاد در پروژه ساخت کتابخانه مرکزی رشت دستگاه بهره‌بردار است عنوان کرد: با رایزنی‌های استاندار گیلان و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان امیدواریم به‌زودی اعتبارات خوبی از محل منابع ملی به این طرح اختصاص داده شود.

کرمی به افزایش مطالعه و علاقه مخاطبان به کتاب‌های سنتی در مقایسه با کتاب‌های دیجیتالی اشاره کرد و بیان داشت: هر فردی برای اطلاع از کتاب موردعلاقه خود می‌تواند به سامانه مدیریت کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور مراجعه و ویژگی‌های کتاب موردنظر خود را در آنجا جست‌وجو کند.

او بهبود فضای فیزیکی کتابخانه‌ها را یکی از اهداف اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان دانست و عنوان کرد:‌ با توجه به تجربیات به‌دست‌آمده در سال‌های اخیر میزان بهبود فضای فیزیکی و افزایش امکانات رفاهی با میزان مراجعه مخاطبان به کتابخانه‌ها ارتباط تنگاتنگی دارد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های استان گیلان به مقوله جذاب کردن فضای کتابخانه‌های عمومی تأکید کرد و بیان داشت: رفع مشکل گرمایشی و سرمایشی در کنار افزایش درصد فضای فیزیکی کتابخانه‌ها از اولویت‌های بسیار مهم اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان است.

کرمی با اشاره به اینکه طبق استاندارد جهانی 8 مترمربع فضای کتابخانه‌ای باید برای هر فرد مهیا شود تصریح کرد: این آمار در گیلان حدود 1.28 درصد برآورد می‌شود بنابراین برای حل معضل فضای فیزیکی کتابخانه‌ها باید ساخت و مهیاکردن فضاهای جدید در دستور کار قرار گیرد.

او از ماده 6 قانون تأسیس کتابخانه‌ها و تکلیف شهرداری‌ها برای تخصیص نیم درصد از درآمد خود به کتابخانه‌های شهر سخن گفت و اظهار داشت:‌ با تمام مشکلات اقتصادی موجود شهرداری‌های گیلان تاکنون همکاری خوبی در این زمینه با اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان داشته‌اند.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های استان گیلان تعداد کارکنان و کتابداران فعال استان را حدود 247 نفر اعلام کرد و ابراز داشت: کتابداران گیلانی با علاقه فراوانی در محل خدمت خود حضور دارند و با وجود همه مشکلات و سختی‌های کار با جدیت مشغول فعالیت در کتابخانه‌های استان هستند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد