hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > بست آهنی بر پای کودکان پاکستانی

بست آهنی بر پای کودکان پاکستانی

کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ در پلتفرم جمع‌آوری پول در پروژه‌های کوچک منطقه‌ای به دنبال جلب مشارکت علاقه‌مندان به فعالیت‌های بشردوستانه است.

کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ در پلتفرم جمع‌آوری پول در پروژه‌های کوچک منطقه‌ای به دنبال جلب مشارکت علاقه‌مندان به فعالیت‌های بشردوستانه است.
جهان امروز با چالش‌های بسیار زیادی به واسطه درگیری‌ها و جنگ‌های متعدد مواجه است. علاوه بر عواقب مستقیم بشری این بحران‌ها، نابودشدن خدمات عمومی بار عظیمی را برای جوامع محلی و دولت‌ها ایجاد کرده است.
کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ با درنظرگرفتن این موضوع با بررسی منابع جدید جمع‌آوری پول، به نیازهای خاص جوامع پاسخ می‌دهد. برهمین اساس، یک پلتفرم جهانی جمع‌آوری پول، اخیرا در ماه اکتبر راه‌اندازی شده است؛ هدف این است که اهداکنندگان این کمک‌ها و جمعیت‌های مشارکت‌کننده در تمامی پروژه‌های کوچک اما مرتبط با این حرکت، تحت نظارت کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ جمع‌آوری مبالغ را توسعه داده و مدیریت کنند.
برهمین اساس در ماه جاری میلادی نخستین پروژه جمع‌آوری پول با هدف جمع‌‌آوری ٩٨٠٠٠دلار برای درمان ٤٠٠ کودک پاکستانی مبتلا به کجی پا انجام شده است.
در ٣ تا ٦ماه اول، ٤٠٠ کودک در دو درمانگاه تحت حمایت کمیته بین‌المللی ثبت‌نام می‌شوند و پروسه به این صورت است که بچه‌ها کمک‌های درمانی مداوم دریافت می‌کنند و برای جلوگیری از تکرار انحراف پا، به پای آنها یک بست آهنی متصل می‌شود.
اکثر کودکانی که از این درمان جامع استفاده می‌کنند، از خانواده‌هایی هستند که در مناطق دورافتاده پاکستان زندگی می‌کنند و قادر نیستند به راحتی به مراقبت‌های بهداشتی دسترسی پیدا کنند. دو پروژه مشابه دیگر تا پایان ‌سال در کامبوج و لبنان پیگیری خواهد شد.
 کولین رپنو، مدیر پروژه جهانی جمع‌آوری پول در کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ می‌گوید: «برای ما این پلتفرم جهانی نشان‌دهنده راه‌های پیشگام برای تنوع منابع مالی است. همچنین به ما اجازه می‌دهد تا با مخاطبان جدید ارتباط احساسی برقرار کنیم که همین موضوع یک خصیصه خلاقانه بزرگ محسوب می‌شود؛ چراکه این امکان را به ما می‌دهد تا پیام‌های مهم در مورد حقوق بین‌المللی فعالیت‌های بشردوستانه، شفافیت، پایداری و محلی‌سازی کمک‌های بشردوستانه فراهم کنیم؛ درحالی‌ که مبالغ مالی قابل توجهی برای مناطق کم‌درآمد تأمین می‌کنیم.»
تمام پروژه‌های پلتفرم جهانی با اهداف خاصی تعریف می‌شوند که همین باعث بهبود زندگی افرادی می‌شود که در اثر درگیری‌های مسلحانه یا سایر شرایط خشونت‌آمیز تحت‌تأثیر قرار گرفته‌اند. در نهایت، متصدیان این پروژه درصدد کمک به افرادی با آسیب‌پذیری خاص هستند، مانند کودکان، معلولان یا افراد مسن.



امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد