hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان| گلستان عاری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان

گلستان| گلستان عاری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان

مدیرکل دامپزشکی استان گلستان، با اشاره به مشاهده آنفلوانزای پرندگان در برخی از مناطق کشور اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از آنفولانزای پرندگان در استان گلستان مشاهده نشده است.


غلامرضا محرابی تصریح کرد: در کنار طرح پایش بیماری آنفلوانزای پرندگان در سطح تمامی مناطق پرخطر استان اعم از مزارع پرورش طیور صنعتی، تالاب‌ها و مناطق دریایی، اقدامات قرنطینه‌ای لازم نیز در مبادی ورودی و خروجی استان در حال انجام است. تاکنون علائمی از این بیماری در جمعیت پرندگان استان گلستان مشاهده نشده است.

او تأکید کرد: اکیپ‌های دامپزشکی استان گلستان در تمامی مزارع مرغ گوشتی، تخم‌گذار و مادر و همچنین پرورش بوقلمون، سطح استان حضورداشته و به‌صورت روزانه و مستمر مراقبت‌های فعال را انجام می‌دهند و اطلاعات دریافتی را آنالیز می‌کنند و در صورت مشاهده بیماری بلافاصله اقدامات قرنطینه‌ای لازم انجام خواهد گرفت.

مدیرکل دامپزشکی گلستان افزود: دهیاری‌ها، بهورزها و شوراهای اسلامی روستاهای استان نیز با توجه به حساسیت این موضوع، با دامپزشکی استان همکاری لازم را دارند و سریعا بعد از مشاهده موارد مشکوک آن را گزارش می‌کنند.

محرابی خاطرنشان کرد: بیشترین مراقبت‌های ما در سواحل، تالاب‌ها و آب‌بندان های بزرگ استان که پذیرای پرندگان وحشی مهاجر است، انجام می‌شود. اکیپ‌های سیار ما در این مناطق، طرح پایش مستمر را انجام می‌دهند. این اکیپ‌ها که به وسایل موردنیاز مجهز هستند، درصورتی‌که با مورد مشکوکی برخورد کنند، از آن نمونه‌برداری انجام داده و در صورت نیاز بلافاصله پرنده را معدوم‌سازی می‌کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد