hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > از خودمان شروع کنیم

از خودمان شروع کنیم

به دنبال راه‌اندازی نخستین کمپین بین‌المللی جمع‌آوری پول در کمیته بین‌المللی صلیب ‌سرخ که اوایل اکتبر ‌سال میلادی جاری در پاکستان برگزار شد، این کمیته در ژنو با همکاری مستقیم با هیأت کمیته بین‌المللی صلیب ‌سرخ کامبوج، دومین کمپین از این دست را به ‌طور رسمی راه‌اندازی کرده است

به دنبال راه‌اندازی نخستین کمپین بین‌المللی جمع‌آوری پول در کمیته بین‌المللی صلیب ‌سرخ که اوایل اکتبر ‌سال میلادی جاری در پاکستان برگزار شد، این کمیته در ژنو با همکاری مستقیم با هیأت کمیته بین‌المللی صلیب ‌سرخ کامبوج، دومین کمپین از این دست را به ‌طور رسمی راه‌اندازی کرده است؛ موضوعی که هدف دومین کمپین جمع‌آوری کمک‌های مالی از سراسر جهان انتخاب شده است تجهیز ورزشگاه برای تیم بسکتبال زنان معلول در کشور کامبوج است؛ به‌ طوری که قرار است کمک‌های مالی یک فضای باز ورزشی را برای تمرین و آموزش زنان معلول مسقف کند.  
این تیم متشکل از گروهی از زنان معلول عضو برنامه توانبخشی فیزیکی است که توسط کمیته بین‌المللی صلیب‌ سرخ پشتیبانی می‌شوند و برای بازی‌های پارالمپیک ٢٠١٨ آسیایی واجد شرایط بودند و امروز در تدارک آماده‎سازی برای مسابقات پارالمپیک ٢٠٢٠ در ژاپن هستند؛ آرزویی دست‌یافتنی برایشان تا به دنیا نشان دهند که ورزش، قدرت ذهن و روحیه تیمی می‌تواند تمام معادلات را به هم بزند. شما می‌توانید رویاهایتان را به حقیقت تبدیل کنید؛ بدون در نظر گرفتن اینکه معلول هستید یا نه.
با این حال با وجود پتانسیل ورزشی بزرگ، این تیم در مواجهه با پیداکردن امکانات موجود در کشور خود و دسترسی به صندلی چرخدار با موانع زیادی مواجه است. در حال حاضر آنها فقط می‌توانند در شرایط فضای باز، زیر تابش خورشید سوزان و باران‌های سنگین تمرینات و آموزش‌های خود را پیگیری کنند.
این کمپین جهانی پیش از این در پاکستان پیاده‌سازی و اجرا شد. به این صورت که در پاکستان با هدف ارایه درمان رایگان و جامع برای ٤٠٠ کودک مبتلا به کجی پا، یک اختلال مادرزادی قابل درمان پیاده‌سازی و اجرا شد؛ کمپینی که تا ٣١ اکتبر ادامه داشت. بهبود کیفیت زندگی و شرایط حرکتی کودکان محروم پاکستانی و بازگشت آنها به زندگی عادی در کناره بهره‌بردن از امکانات رفاهی نسبی از اهداف مهم این طرح عنوان شده است.
متاسفانه درگیری‌های مسلحانه و خشونت‌های وحشتناک بر زندگی عادی مردم کشورهای درگیر و به‌ویژه جوامع محلی مناطق جنگ تأثیر می‌گذارد. وضع ناخوشایند زمانی بدتر می‌شود که نبود علاقه و کمبود منابع مالی منجر به پاسخگویی نادرست یا عدم توجه به سازمان‌های بشردوستانه شود. کمیته بین‌المللی صلیب ‌سرخ در پاسخ به این نیازها پلتفرم جدید جمع‌آوری پول را راه‌اندازی کرده است تا ضمن جمع‌کردن و طبقه‌بندی اطلاعات با هدف افزایش آگاهی و منابع مالی برای پروژه‌های هدف و افرادی که بیشترین نیاز را دارند، برنامه‌ریزی‌های مورد نیاز صورت گیرد. کاربران و علاقه‌مندان به مشارکت در این پلتفرم‌های جهانی به راحتی می‌توانند با یک کلیک دریابند که چگونه در این اهداف شریک شوند. هر علاقه‌مندی می‌تواند از پیشینه موضوع در مورد جوامع آسیب‌دیده و میزان نیاز آنها به کمک مطلع شود. این پروژه‌ها با همکاری شرکای محلی کمیته بین‌المللی صلیب ‌سرخ و  توسط مسئولان توسعه و نظارت این نهاد بین‌المللی اجرایی می‌شود.
مالک جعفر، مسئول ‌آی‌تی نمایندگی محلی این کمیته در کامبوج  می‌گوید: «برای کمیته بین‌المللی صلیب ‌سرخ جمع‌آوری و استفاده از کانال‌های آنلاین یک راه نوآورانه است؛ نه ‌تنها برای جمع‌آوری پول بلکه برای برقراری ارتباط با مخاطبان جدید و مهمتر اینکه ارزش‌های خود را به اشتراک می‌گذارند. این کمیته در راستای وسعت برنامه‌های بشردوستانه در سطح جهان مایل است؛ برای بخشی از پروژه‌های بشردوستانه‌ای که به تغییر مثبت در زندگی نیازمندان می‌انجامد، ارتباطات خود را با کاربران شبکه‌های اینترنتی افزایش دهد. هر پروژه با جمع‌آوری پول بسیار کوچک و محدود شروع به کار می‌کند و با تمرکز بر یک موضوع خاص در یک کشور مشخص راه‌اندازی می‌شود. این طرح‌ها توسط کمپین‌های آنلاین پشتیبانی می‌شوند که حداکثر ٣٠ تا ٤٥ روز طول می‌کشد.
کلین رپنو، مدیرکل پروژه، معتقد است: «افرادی که در معرض آسیب‌های جدی قرار دارند، در مرکز توجه این پروژه‌ها قرار می‌گیرند. توسط ابزار مشارکت در طراحی و توسعه پروژه برای پاسخگویی بهتر در طول اجرای طرح‌ها اقدامات لازم در طول پروسه اجرا می‌شود.»

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد