hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ورودی شهر بیرجند در محاصره نخاله‌های ساختمانی/گلایه مردم از وضعیت نامناسب ورودی مهرشهر

ورودی شهر بیرجند در محاصره نخاله‌های ساختمانی/گلایه مردم از وضعیت نامناسب ورودی مهرشهر

وجود نخاله‌های ساختمانی در ورودی مهرشهر بیرجند دادِ ساکنین این منطقه را درآورده است. این نخاله‌ها ورودی شهر بیرجند را از سمت مهرشهر بسیار نازیبا کرده است.
 وجود نخاله‌های ساختمانی در ورودی مهرشهر چهره‌ای زشت و نازیبا در این نقطه از بیرجند ایجاد کرده است انگار افرادی که اقدام به تخلیه زباله‌ها کرده‌اند تابلوی «ریختن نخاله‌های ساختمانی در این مکان ممنوع است» را ندیده و یا نخواسته‌اند ببینند. افرادی که نخاله‌ها را در خیابان ریخته و راه را بند آورده‌اند به اعتراضات اطرافیان اهمیتی نمی‌دهد.
یکی از اهالی که جلوی حیاط خانه‌اش پر از نخاله‌های ساختمانی است در اعتراض همسایه‌ها می‌گوید: حالا یکی دو روز بنایی داریم طوری نمی‌شود که ... کار خلاف که انجام نمی‌دهیم!».
مسئله اصلی دقیقاً همین است او فکر می‌کند کار خلافی انجام نمی‌دهد و حق هم دارد! آن‌قدر این عمل در معابر شهری عادی شده است که برخی فکر می‌کنند باید آن را امری عُرفی در نظر گرفت و مانع انجامش نشد اما واقعیت چیز دیگری است.
یکی از بانوان این منطقه در حالی که با روسری جلوی بینی‌اش را گرفته است در گفتگو با خبرنگار تسنیم گفت: این زباله‌ها بلای جانمان شده است. نیمه شب وانت‌ها نخاله‌های ساختمانی را در این محل می‌ریزند بدون آنکه توجه کنند که مردم در این جا زندگی می‌کنند.
وی ادامه داد: حشرات، جونده‌های موذی زباله‌ها و گرد و خاک باعث بروز  بیماری  تنفسی و پوستی فرزندم شده  از مسئولان می‌خواهیم جلوی افرادی را که در این محل زباله تخلیه می‌کنند را بگیرند.
یکی دیگر از شهروندان هم گفت: شهرداری باید به همه افرادی که در حال ساخت وساز هستند اعلام کند تا در اسرع وقت نخاله‌های ساختمانی خود را  از محل خارج کنند و در جاهای مشخص که شهرداری تعیین کرده منتقل کنند.
مهرشهر، شمالی‌ترین محله بیرجند است که جمعیت زیادی در آن سکونت دارند. از سال 91 با پیوستن این منطقه به محدوده شهری اگر چه زیرساخت‌های متعددی برای این منطقه فراهم شده اما سهم مهرشهری‌ها از زیباسازی میادین، بولوارها و معابر شهری چندان مطلوب نیست.
وجود نخاله‌های ساختمانی در ورودی مهرشهر بیرجند، دادِ ساکنین این منطقه را درآورده و اهالی خواستار رسیدگی به این اوضاع نابسامان هستند.
یکی از شهروندان که معتقد است با وجود این نخاله‌ها وضعیت زننده‌ای در ورودی شهر پدیدار شده است گفت: با وجود این نخاله‌ها غیر از گردوخاک و هجوم عقرب و مار چیزی دیگری نصیب ما نمی‌شود.
معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند نیز در گفتگو با خبرنگار تسنیم گفت: در رابطه با مکان‌هایی که شهروندان مهرشهر  از وجود نخاله‌ها گلایه دارند موقعیت مالیکت زمین‌ها مربوط به مسکن وشهرسازی است.
محمد زاده بیان کرد: نخاله‌ها از سنوات گذشته خالی شده و حجم کارها در پایان سال برای شهرداری بالا است و قبل از سال نمی‌توانیم قولی برای بهسازی آن محدوه بدهیم اما امیدواریم از سال آینده با همکاری دستگاه‌های متولی و مسکن و شهرسازی بتوانیم مشکل مردم را رفع کنیم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد