hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > آذربایجان غربی > آذربایجان غربی| پیشرفت 70 درصدی طرح انتقال آب از زاب به دریاچه ارومیه

آذربایجان غربی| پیشرفت 70 درصدی طرح انتقال آب از زاب به دریاچه ارومیه

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت طرح انتقال آب از رودخانه زاب به دریاچه ارومیه بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. هادی بهادری با بیان اینکه عملیات اجرایی این طرح از سال ۹۵ آغازشده است افزود: این طرح تا پایان سال ۱۳۹۸ افتتاح‌شده و با بهره‌برداری از آن سالانه ۶۵۰ میلیون مترمکعب آب به پیکره دریاچه ارومیه وارد می‌شود.


او با بیان اینکه حفاری تونل توسط دستگاه‌های TBM طبق برنامه زمان‌بندی از پیش تعیین‌شده و به‌صورت ۳ نوبت‌کاری در حال انجام است اظهار داشت: کل تونل انتقال آب حوضه جنوب استان به دریاچه ارومیه ۳۶ کیلومتر است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای پروژه انتقال آب از سد کانی توسط تونل تاکنون بیش از یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است اضافه کرد: پروژه انتقال آب از سد کانی بزرگ‌ترین و شاخص‌ترین پروژه ستاد احیای دریاچه ارومیه است. بهادری احیای دریاچه ارومیه را یکی از مطالبات مهم استان در سفر هفته آتی رئیس‌جمهوری به استان عنوان و خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین عامل خشک شدن دریاچه توسعه بی‌رویه اراضی و مصرف زیاد آب در بخش کشاورزی است که برای مدیریت منابع آبی در این حوزه طرح آبیاری تحت‌فشار در دستور کار قرارگرفته است. او با اشاره به اینکه تاکنون طرح آبیاری مدرن و وضعیت کشاورزی به‌خصوص در حوضه آبریز دریاچه ارومیه موردتوجه مناسبی از سوی مسئولان استانی و کشوری قرار نگرفته است عنوان کرد: باید توجه به بخش کشاورزی و صرفه‌جویی آب در این حوزه به‌شدت موردتوجه قرار گیرد. بهادری توجه به بحث حمل‌ونقل از جمله راه‌آهن ارومیه – مراغه، راه‌های مرزی، اتصال ریلی ارومیه تا تبریز، تکمیل طرح چهاربانده کردن جاده ارومیه به سرو به همراه اجازه تردد خودروهای منطقه آزاد ماکو تا ارومیه را از دیگر مطالبات مردم استان در جریان سفر رئیس‌جمهوری به استان عنوان کرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد