hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > البرز| 5.5 میلیون نفر ایرانی از دیابت رنج می برند

البرز| 5.5 میلیون نفر ایرانی از دیابت رنج می برند

همایش علمی وآموزشی روز جهانی دیابت در استان البرز به همت اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی، انجمن دیابت و کانون بازنشستگان تامین اجتماعی، بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی استان البرز و شهرداری و شورای شهر کرج در سالن بزرگ شهیدان نژاد فلاح کرج با حضور رئیس انجمن دیابت کشور دکتر اسدالله رجب و نیز صاحبنظران واساتید دانشگاه در خصوص بیماری قند و نیز چند تن از هنرمندان سینما و تلویزیون و جمع کثیری از مردم استان برگزار شد.


رئیس انجمن دیابت استان البرز با اشاره به خطرات و مشکلات بیماران دیابتی  و ارائه آمار بیماران دیابتی در ایران و جهان گفت : 420 میلیون نفر در دنیا مبتلا به دیابت هستند و در ایران 5/5 میلیون نفر از این بیماری رنج می‌برند.

دکتر داریوش جلیلی افزود : بیش از نیمی از مبتلایان به دیابت در کشور از بیماری خود بی اطلاع هستند.

جلیلی خاطرنشان کرد: افراد بالای 30 سال که یکی از پارامترهای چاقی، چربی خون بالا، فشار خون بالا و سابقه دیابت در خانواده را دارند باید تست دیابت انجام دهند.

رییس انجمن دیابت کرج گفت: 95 درصد افراد دیابتی که از بیماری خود مطلع هستند قند خون خود را کنترل نمی‌کنند و این به خاطر عدم اطلاع از نحوه کنترل این بیماری و شیوه مصرف صحیح دارو و تغذیه مناسب است.

جلیلی با تاکید بر این‌که 50 درصد افراد دیابتی دچار بیماری فشار خون هستند، گفت: ورزش بهترین راه درمان و پیشگیری از بیماری دیابت است و باید هر فردی روزانه نیم ساعت پیاده روی را در برنامه روزانه خود داشته باشد.

او بر ضرورت پیشگیری وسبک سالم زندگی کردن در خانواده  برای جلوگیری از ابتلا به دیابت و عوارض وهزینه های ناشی از ان تاکید کرد.

ضرورت توجه جوانان وسالمندان به انجام حرکات ورزشی

مدیر امور اجتماعی و رفاه اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان البرز نیز اظهار داشت : وزارت تعاون کار  و رفاه اجتماعی یک از مهمترین رسالتهای کاری خود را توسعه رفاه عمومی بین مردم قرارداده است که زیر شاخه آن سلامت وسلامت محور بودن زندگی مردم می باشد.

حسین فلاح نژاد افزود : هدف از برگزاری این همایشهای آموزشی آن است که فضایی فراهم گردد که با آگاهی از خطرات این بیماری، راههای پیشگیری ودرمان دیابت تشریح گردد ودر این راه برای زندگی سالم  مردم فرهنگ سازی شود تا جامعه ای عاری از بیماری داشته باشیم.

مدیر امور اجتماعی اداره کل تعاون،کار ورفاه اجتماعی استان البر همچنین بر ضرورت توجه جوانان وسالمندان به انجام حرکات ورزشی در جهت داشتن بدن سالم وپیشگیری از بیماریها تاکید نموده وخاطر نشان کرد: سالمندان برای خانواده ها بسیار ارزشمند هستند وباید سعی کنیم با توجه به سلامتی خود وداشتن تحرک الگویی برای جوانان برای زیستن بهتر باشند و دراین راه بتوانند با جلوگیری از بیماری در سالمندی زندگی شاد وسلامتی را در خانواده بگذرانند.

رئیس انجمن دیابت کشور نیز در ادامه همایش اظهارداشت: انجمن ها و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا حدودی می توانند از فرد بیمار حمایت کنند اما این خود بیماران هستند که می بایست به هشدارها و نکات لازم توجه بیشتری داشته باشند.

دکتر اسد ا... رجب خاطرنشان کرد: 26 سال پیش نخستین مجله «پیام دیابت» در ایران آغاز به کار کرد اما کمتر کسی نکات آموزشی این نشریه را مطالعه می کند.

رجب گفت: این مجله با هدف اطلاع رسانی به بیماران دیابتی و پیشگیری از ابتلا به این بیماری چاپ و منتشر می شود لیکن با وجود صرف هزینه های زیاد و توزیع گسترده آن، دیابتی ها مطالعه این نشریه را فراموش کرده اند.

او در بخش دیگری از سخنانش خانواده را مهم ترین عامل موثر برای درمان افراد دیابتی دانست و افزود: انتظار می رود این بیماران در کانون خانواده مورد توجه ویژه قرار گیرند.

رئیس انجمن دیابت ایران، ارائه آموزش برای کنترل بیماری دیابت ضروری برشمرد و خاطرنشان کرد:این بیماران اگر به صورت مستمر و مرتب قند خون خود را کنترل کنند مشکلی برای ادامه زندگی نخواهند داشت.

این مسئول یکی از اقدامات انجمن دیابت ایران را ورود به مدارس اعلام کرد و گفت: شناسایی دانش آموزان دیابتی از اولویت ها است ضمن آنکه مراحل کنترل این بیماری باید با کمک خانه و مدرسه انجام شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد