hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > گسترش فرهنگ شهادت از مهم‌ترین محورهای فعالیت‌های بنیاد است

گسترش فرهنگ شهادت از مهم‌ترین محورهای فعالیت‌های بنیاد است

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی با سفر به بردسکن عملکرد فعالیت‌های فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان را بررسی کرد.
مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-جواد حامد زاده به منظور بررسی عملکرد فعالیت‌های فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران بردسکن به این شهرستان سفر و در جمع کارکنان بنیاد این شهرستان حضور یافت و گفت: برگزاری برنامه‌های فرهنگی، ورزشی، زنده نگه‌داشن یاد شهیدان و حفظ آثار آنان،‌ تجلیل و تکریم از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، جدیت در امور فرهنگی خانوداه‌های شاهد،‌ خوداتکایی و قانونمند کردن ارائه خدمات به آنان و بسیج امکانات نظام به منظور گسترش فرهنگ شهادت و شهادت‌ طلبی از مهم‌ترین محورهای فعالیت‌های این نهاد انقلابی می‌باشد.
وی هدف از سفر به شهرستان را دیدار با همکاران مجموعه فرهنگی و بررسی مشکلات این حوزه ذکر کرد و افزود: بنیاد بردسکن در حوزه فرهنگی سرآمد است و رتبه نخست را در گروه خود دارد و این نخست بودن میسر نمی‌شود مگر با تلاش‌های همکاران خوب ما در حوزه فرهنگی و این خود افتخار است.
حامد زاده از فعالیت‌های حوزه فرهنگی ابراز خرسندی کرد و افزود: بنیاد بردسکن در رتبه بندی حوزه فرهنگی در گروه خود رتبه اول و در استان مقام سوم را دارد که از زحمات همکاران این مجموعه قدردانی می‌کنیم.
وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از 100 مراسم یادبود، بزرگداشت و یادواره و در این شهرستان و بیش از 300 تابلوی تصاویر شهدا  با هدف زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا نصب و ترمیم شده است.
معاون فرهنگی با بیان اینکه این شهرستان 34 دانش اموز و 92 دانشجوی شاهد و ایثارگر دارد، گفت: در راستای بررسی وضعیت تحصیلی 6 جلسه ستاد شاهد برگزار شده است و برگزاری کلاس‌های تقویتی خصوصی جهت فرزندان شاهد و ایثارگر، تخصیص استاد مشاور جهت دانشجویان شاهد و ایثارگر، مشاوره تحصیلی جهت دانشجویان و دانش آموزان برگزاری کلاس و مشاوره های کنکوری، معرفی نامه با تخفیفات50 درصد جهت اخذ دیپلم به موسسات و... از دیگر فعالیتهای حوزه آموزش این شهرستان بوده است.
وی خاطر نشان کرد: در سال جاری 9مرحله اردوی محبین الرضا و محبین الائمه به مشهد و قم و بیش از 900 خانواده جانبازT والدین و فرزندان شهدا از اردو و برنامه‌های ورزشی ویژه خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان بهره‌مند شده‌اند.
وی در پایان با اشاره به حسینه های شهدا افزود: با توجه به این که این شهرستان سه حسینه شهید فعال و سه مرکز فرهنگی در جوار گلزار دارد، برگزاری مراسم‌های مختلف شهدا و مراسم‌های ملی و مذهبی، کتابخانه های سیار حاج قاسم سلیمانی و ایجاد نمایشگاه ها در مراکز فرهنگی گلزار از دیگر اقدامات بنیاد این شهرستان می‌باشد.
گفتنی است؛ شهرستان بردسکن از توابع استان خراسان رضوی است که در 270 کیلومتری مشهد مقدس واقع شده و پرونده 297 شهید، 713جانباز و 47 آزاده در بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان، سند افتخار غیورمردانی است که برای سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جانفشانی، فداکاری و مقاومت کردند و به انقلاب اسلامی عزت بخشیدند. 
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد