hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > توصیه‌هایی برای سفر ایمن در ایام کرونا/علائم بیماری را جدی بگیرید

توصیه‌هایی برای سفر ایمن در ایام کرونا/علائم بیماری را جدی بگیرید

عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: اگر در جمع فردی علائمی از درد استخوان، تب، گلو درد، اسهال و...، داشت، باید تصور کنیم که کرونا دارد و به مانند کرونا با او رفتار کنیم.
حسن ابوالقاسمی، کرونا را در ۵۰ سال گذشته بی سابقه دانست و اظهار کرد: مردم هم از این رویه غافلگیر شدند.
وی با بیان اینکه در مدت زمان اخیر مردم رعایت پروتکل‌ها را در دستور کار قرار می‌دهند، گفت: مردم متوجه شدند که هرچه رعایت کنند، نتیجه بهتری می‌گیرند.
ابوالقاسمی ادامه داد: ما امروز شکی نداریم که ماسک مؤثر است و فضا به مانند اوایل کرونا نیست؛ همچنین می‌دانیم نتقال دهندگان، افراد بدون علامت هستند یا علائمی خفیف دارند.
وی افزود: شکی نداریم که جوانان هم مبتلا شده و به افراد مسن منتقل می‌کنند و مرگ و میر در افراد مسن بالا می‌رود.
ابوالقاسمی ادامه داد: دولت به نحوی اعلام کرد که رفت و آمد به شهرهایی که قرمز نیستند، صورت می‌گیرد. بنابراین عده‌ای از هموطنان خواستار سر زدن به اقوام هستند.
عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: مردم باید همواره نکاتی را به یاد داشته باشند تا در صدر موارد رعایتی قرار دهند.
ابوالقاسمی از ۸ مورد پروتکل سخن گفت که در عدم انتقال بسیار کمک کننده است.
وی افزود: دیدارها بهتر است در فضای باز باشد مثلاً در حیاط یا باغات نزدیک منازل ملاقات‌ها در حین سفر صورت گیرد و فاصله دو متری هم رعایت شود.
ابوالقاسمی با اعلام اینکه ساعات ملاقات‌ها نیز باید کوتاه شود، ادامه داد: باید به یاد داشته باشیم ماسک باید در همه موارد بر صورت باشد. افراد بی علامت هیچ نشانی بر صورت ندارند و ممکن است یک فرد جوان، در همان زما ناقل کرونا باشد.
وی با بیان این مطلب افزود: ما حتماً باید مراقب افراد مسن باشیم و اگر به افراد مسن خانواده علاقه داریم، نباید به آنها چندان نزدیک شویم.
ابوالقاسمی خاطرنشان کرد: اگر در جمع فردی علائمی از درد استخوان، تب، گلو درد، اسهال و… داشت، باید تصور کنیم که کرونا دارد و به مانند کرونا با او رفتار کنیم.
وی اضافه کرد: در چنین مواردی باید بدانیم ابتلاء به سرعت صورت می‌گیرد و فرد باید به مراجع بهداشتی مراجعه کند. کسی نباید دور او را بگیرد و لذا باید فرض کنیم هر اسهال و گلو درد و درد استخوان کروناست مگر اینکه خلافش ثابت شود.
ابوالقاسمی ادامه داد: از سرویس‌های عموی بین راهی کمتر استفاده کنیم چون ممکن است دارای آلودگی بوده و منتقل می‌شود.
وی توصیه کرد: وقتی در سفرها در مکانی مستقر شدیم، به دیدن اطراف آن نپردازیم و در همان مکان بمانیم.
ابوالقاسمی خاطرنشان ساخت: باید اجازه دهیم از شر این ویروس راحت شویم تا زنجیره‌ها قطع شود تا در سال آینده ان شاالله همه این سفرها جبران شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد