hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تعداد پرونده‌های قاچاق چوب در گیلان ۳۰ درصد افزایش یافت

تعداد پرونده‌های قاچاق چوب در گیلان ۳۰ درصد افزایش یافت

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از ثبت هزار و ۵۴۷ پرونده قاچاق چوب امسال در گیلان خبر داد و گفت: تعداد پرونده‌های قاچاق چوب در گیلان ۳۰ درصد افزایش یافت.
سرهنگ محمد قربانی لرد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  رشت ، درباره میزان قاچاق چوب در گیلان اظهار داشت: در 11 ماهه امسال هزار و 547 فقره پرونده قاچاق چوب در استان گیلان به ثبت رسید که نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشته و این درحالی است که  میزان حجم کشفیات 7 درصد کاهش دارد.
فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان عنوان داشت: پس از کشف محموله قاچاق برخی از متخلفان در بحث حمل قاچاق مشمول اعمال ماده 48 شده و پرونده‌ آن‌ها به تعزیرات ارجاع داده می‌شود.
قربانی ‌لرد خاطرنشان کرد: همچنین متخلفان در قطع درختان نیز مشمول اعمال ماده 42 شده و منابع طبیعی مستقیماً برای این افراد تشکیل پرونده‌ وآنها را محاکم قضایی معرفی می‌کند.
وی با اشاره به عدم قدرت بازدارندگی مجازات‌های تعیین شده در قانون برای تخلفات قاچاق چوب افزود: مجازات‌های پیش بینی شده در قانون‌های موجود برای برخورد با متخلفان قطع اشجار و قاچاقچیان چوب بازدارندگی لازم را ندارد.
 فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با بیان اینکه احکام صادره نیز بازدارنده نیست گفت: این مسئله بارها منعکس شده و می‌طلبد که قانون‌گذاری‌ آن در سطح کلان و در مجلس مطرح شده و مورد بررسی وتجدید نظرقرار گیرد.
قربانی ‌لرد درباره اصلی‌ترین دغدغه قرقبانان منابع طبیعی و آبخیزداری تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کنونی کشور در حال حاضر اصلی‌ترین مشکل قرقبانان کم بودن میزان دریافتی‌ این عزیزان و تبدیل وضعیت آن‌ها است.
 فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با بیان اینکه گزارشات مردمی تاثیر زیادی در کشف تخلفات دارد بیان کرد: مشارکت مردم در کشف موارد قاچاق چوب همواره جزو تأکیدات ما بوده است.
وی بیان کرد: مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف و مورد مشکوک در حوزه قاچاق چوب با سامانه 1504 و 139 تماس بگیرند؛ سامانه 1504 سامانه استانی بوده و همکاران ما به صورت شبانه روز پاسخگوی شهروندان هستند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد