hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > مراسم روز ملی درختکاری در پارک جنگلی شهید زارع ساری برگزار شد.

مراسم روز ملی درختکاری در پارک جنگلی شهید زارع ساری برگزار شد.

مراسم روز ملی درختکاری در پارک جنگلی شهید زارع ساری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری هم وطن- ساری، همزمان با روز ملی درختکاری( 15 اسفند) و آغاز هفته منابع طبیعی و آبخیزداری به همت اداره کل منابع طبیعی وابخیزداری مازندران- ساری مراسم نهال‌کاری با حضور آیت الله محمدی لائینی نماینده محترم ولی فقیه در استان، بابایی کارنامی نماینده محترم مجلس شورای اسلامی،رضایی فرماندار محترم مرکز استان، عطایی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری، مدیران و کارشناسان منابع طبیعی، انجمن های مرد نهاد و اقشار مختلف مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی  در محل پارک جنگلی شهید زارع ساری برگزار شد.

آیت الله محمد باقر محمدی لائینی نماینده محترم ولی فقیه در استان مازندران در مراسم کاشت نهال و بزرگداشت روز درختکاری در پارک جنگلی شهید زارع ساری، اظهار داشت: باید علاوه بر تشکر لسانی و دعای خیر در حق نگهبانان و محافظان منابع طبیعی توجه ویژه‌ای به مشکلات آنها شود.

وی افزود: آنچه از کاشت درخت مهم تر بوده نگهداشت آن است. همان‌گونه که خداوند در قرآن فرموده باید سرمایه‌ها را به کسانی سپرد که دارای رشد فکری لازم باشند تا سرمایه‌ها را حیف و میل و ضایع نکنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: در مورد منابع طبیعی این سرمایه عظیم خدادادی که خداوند به ما عطا فرموده باید این طور ببینیم و نسبت به سال‌های قبل بهتر نگهداشته شوند.

لائینی یادآور شد: نگهداشت این سرمایه، ابزار می‌خواهد فقط شعار نباید باشد، جایی درخت کاشته می‌شود ولی هنوز اسباب اطفا حریق را نداریم. استان‌های شمالی بروزترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات اطفای حریق اعم از زمینی و هوایی و بالاترین سطح آموزش‌های مهارتی و آموزشی را باید در اختیار داشته باشند.

وی افزود: این درختان امروز به یاد تازه‌ترین شهدایی که بر استان ما وارد شدند یعنی شهید مصطفی نوروزی و هشت شهید تازه تفحص شده و همچنین به یاد شهیدان رضایی و شهید پورقاسم که سالگرد شهادتشان را پشت سر گذاشتیم کاشته می‌شوند.

در این مراسم پس از سخنرانی نماینده محترم مردم شریف شهرستان های ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری، فرماندار ساری و شعر خوانی دوستداران طبیعت با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و فرماندار ساری که برادر شهیدان رضایی بوده و خانواده شهید نوروزی، به یاد شهدا، تعدادی نهال غرس شد.

 
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد