hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > میزان انتقال ویروس کرونا در بین افراد یک خانواده چقدر است؟

میزان انتقال ویروس کرونا در بین افراد یک خانواده چقدر است؟

اطلاعات جدید نشان می‌دهد از هر ۱۰ فرد آلوده به ویروس کرونا فقط یک نفر ویروس را به شخصی که با آن زندگی می‌کند، انتقال می‌دهد.
 اساس تحقیقی که توسط روزنامه دیلی میل منتشر شد، محققان آمریکایی اطلاعات مربوط به بیش از ۷ هزار خانه در بوستون را تجزیه و تحلیل کردند، جایی که بیش از ۲۵ هزار نفر از ۴ مارس تا ۱۷ مه سال ۲۰۲۰ در آنجا زندگی می‌کردند.
در این دوره، ۷ هزار و ۲۶۲ نفر به کرونا آلوده شده اند، اما آن‌ها این ویروس را فقط به یک هزار و ۸۰۹ نفر دیگر که با آن‌ها زندگی می‌کردند، انتقال دادند که میزان انتقال معادل ده و یک دهم درصد بوده است.
این مطالعه نشان داد که احتمال انتقال ویروس به شخصی که با او زندگی می‌کنید در خانواده‌های بزرگتر کمتر است.
به عنوان مثال، فردی در یک خانه با سه تا پنج عضو که یکی از آن‌ها مبتلا شده ، ۲۰ درصد کمتر از فردی که فقط با یک نفر در خانه زندگی می‌کند، در معرض خطر است.
خطر ابتلا به ویروس در فرد مبتلا به آسم ۳۱ درصد، در بیماران سرطانی ۶۷ درصد و در صورت چاقی یکی از اعضای خانواده ۳۵ درصد افزایش می‌یابد. با این حال، خطر ابتلا به عفونت در افراد مبتلا به بیماری کبد بیش از دو برابر است.
محققان بیمارستان ماساچوست در مطالعه خود نوشتند: عوامل مستقلی که به طرز چشمگیری با خطر انتقال ویروس مرتبط هستند، شامل سن بالای ۱۸ سال و بیماری‌های متعدد می‌شود. این نتایج، تحقیقات دیگری را که حاکی از میزان پایین مشابه برای انتقال خانگی ویروس است، تثبیت می‌کند.
بررسی ۵۴ مطالعه منتشر شده در دسامبر سال ۲۰۲۰ نشان داد که میزان انتقال در بین اعضای خانواده در خانه ۱۶.۶ درصد است. مطالعه جدیدی از مقامات بهداشت عمومی کانادا نشان می‌دهد که در سراسر انتاریو در مرحله اول جولای تا ۳۰ نوامبر ۲۰۲۰ میزان انتقال تنها ۱۹.۵ درصد بود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد