hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > وضعیت شیوع کرونا در سمنان شکننده است؛ رعایت مردم تنها راه پیشگیری از موج چهارم

وضعیت شیوع کرونا در سمنان شکننده است؛ رعایت مردم تنها راه پیشگیری از موج چهارم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به ثبات نسبی ایجاد شده در ابتلای مردم این استان به بیماری کرونا نسب به هفته‌های اخیر گفت: وضعیت شیوع کرونا در سمنان شکننده است و مردم باید همچنان نکات بهداشتی را رعایت کنند.

نوید دانایی   اظهار داشت: پس از یک افزایش نسبی در تعداد مبتلایان قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان سمنان به ثباتی نسبی رسیده است.

وی افزود: در چند روز اخیر تعداد مبتلایان قطعی بستری در بیمارستان‌های مرکز و غرب استان سمنان که به بیش از 20 نفر در هر روز رسیده بود به ثباتی نسبی رسیده و به هشت نفر در هر روز کاهش یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان افزود: اما مردم باید توجه داشته باشند که این ثبات ایجاد شده بسیار شکننده بوده و یک رفتار نادرست بهداشتی می‌تواند منجر به خیز چهارم شیوع کووید 19 در استان سمنان شود.

دانایی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در جمعیت زیرپوشش این دانشگاه تصریح کرد: با اجرای این طرح و بیماریابی فعال که به صورت جدی در سراسر استان سمنان انجام می‌شود؛ بیماران با علامت و بدون علامت مبتلا به کرونا در شهرهای مرکزی و غربی این استان به صورت فعالانه شناسایی شده و این مهم در مهار نسبی بیماری کرونا در استان سمنان بسیار مؤثر بود.

وی با انتقاد از کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در 6 شهرستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان تصریح کرد: رفتار ویروس کرونا به طور معکوس به رعایت نکات و دستورالعمل‌های بهداشتی بستگی داشته و هر چه اجرای پروتکل‌های بهداشتی در استان سمنان کاهش یابد؛ شیوع کرونا در این استان افزایش می‌یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان عنوان کرد: متأسفانه حتی با وجود ممنوعیت تردد شبانه در شهرستان‌های بزرگ استان سمنان، همچنان شاهد حضور پررنگ مردم در معابر عمومی در ساعات پایانی شب هستیم و این مهم علامت خوبی در زمینه کنترل پاندمی کرونا نیست.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد