hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > لرستان| دلسردی مردم ابراهیم‌آباد از وعده‌ها

لرستان| دلسردی مردم ابراهیم‌آباد از وعده‌ها

تا چند سال پیش کسی مردم روستای ابراهیم‌آباد پل‌دختر را نمی‌شناخت اما امروزه به لطف گزارش‌های متنوعی که در مورد مشکلات آن‌ها به دلیل استفاده از گرگر برای عبور از رودخانه منتشر شد بسیاری از مردم آن‌ها را می‌شناسند. مردمی که انگشتانشان به دلیل استفاده از گرگر قطع‌شده و از وعده‌های مسئولین هم دلسرد شده‌اند.


فاصله این روستا با شهر معمولان کمتر از یک کیلومتر و با استفاده از جاده حدود چهار کیلومتر است که مردم کشاورز این روستا برای هر بار تردد با ماشین باید بیش از 10 هزار تومان کرایه بدهند همین موضوع سبب شد تا در سال 85 کلنگ ساخت پل عابر پیاده‌ای برای آن‌ها به زمین زده شود و بنا شد پل ایجاد شود تا جایگاه گرگر باشد ولی سال 94 پل عابر رو به ماشین‌رو تغییر پیدا کرد اما این پل بعد از گذشت 12 سال از کلنگ احداث آن، هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

در قرنی که کشورهای جهان و حتی استان‌های هم‌جوار لرستان به دنبال کسب فنّاوری‌های روز دنیا و زیرساخت‌ها و راه‌های ارتباطی متعدد هستند، مردم روستای ابراهیم‌آباد معمولان باید برای عبور از رودخانه خروشان کشکان با هزار ترس‌ولرز از قطع نشدن انگشتانشان از «گرگر» استفاده و از رودخانه عبور کنند و این در حالی است که تاکنون این وسیله خطرناک انگشتان ده‌ها نفر از اهالی را بریده و آن‌ها را قطع عضو کرده است که این خود هزینه‌های جبران‌ناپذیری برای اهالی این روستا در پی داشته است.

عملی نشدن وعده‌های مسئولان!

 اهالی روستای ابراهیم‌آباد دیگر تمایلی به مصاحبه با خبرنگاران ندارند و می‌گویند بارها خبرنگاران برای این مشکل و تهیه گزارش به روستای ما آمده‌اند و وظیفه خودشان که اطلاع‌رسانی بود را انجام داده ولی مسئولان هر بار قول می‌دهند و به قولشان عمل نمی‌کنند. آری مردم این روستا معتقدند گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات آن‌ها در بین مسئولان وجود ندارد.

کوشکی یکی از اهالی روستای ابراهیم‌آباد گفت: ما بارها مشکل روستای خود را از طریق خبرنگاران و خبرگزاری‌ها به گوش مسئولان استانی و شهرستانی رساندیم به‌طوری‌که تمام استان لرستان و شاید کشور درد و رنج مردم این روستا را شنیده‌اند ولی گویا ابراهیم‌آباد جز شهرستان پل‌دختر نیست.

او افزود: استاندار لرستان در فروردین سال 97 قول داد که تخصیص صددرصدی به پل بدهد تا هرچه سریع‌تر تکمیل شود ولی هنوز این پروژه مثل قبل روند ساخت خیلی کندی دارد و خبری از بهره‌برداری پل نیست و مردم همچنان از گرگر استفاده می‌کنند.

معتمدی یکی دیگر از اهالی ابراهیم‌آباد معمولان عنوان کرد: مسئولان شهرستانی و استانی بارها برای بازدید پل آمدند وهر بار وعده‌ای دادند ولی هیچ‌کدام از وعده‌های مسئولان استانی و شهرستانی تاکنون عملی نشده است و مردم همچنان در رنج استفاده از گرگر هستند.

بعد از 8 ماه هنوز پل ابراهیم‌آباد تکمیل‌نشده است

امین فرخ نژاد رئیس راه و شهرسازی پل‌دختر در 23 دیماه 96 گفته بود که پل ابراهیم‌آباد 72 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت پرداخت کردن مطالبات پیمانکار انتظار می‌رود تا پایان سال به بهره‌برداری برسد ولی بعد از گذشت 8 ماه از این وعده هنوز پل ابراهیم‌آباد تکمیل‌نشده است.

نعمت‌الله دستیاری فرماندار پل‌دختر نیز در اول بهمن‌ماه 96 گفته بود که اگر یک میلیارد تومان اعتبار مصوب شده برای پل تخصیص پیدا کند پل ابراهیم‌آباد در شش‌ماهه نخست امسال به بهره‌برداری می‌رسد وی سپس در 30 فروردین 97 نیز مطرح کرده بود که سعی می‌کنیم برای شش‌ماهه نخست امسال پل ابراهیم‌آباد تکمیل و به بهره‌برداری برسد اما پس از گذشت هشت ماه از سال 97 این پروژه 78 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به گفته اداره راه و شهرسازی امسال هم به بهره‌برداری نمی‌رسد.

سید موسی خادمی استاندار لرستان نیز در سفر خود به پل‌دختر در تاریخ 30 فروردین گفته بود که پل ابراهیم‌آباد از پروژه‌های مهم استان لرستان است که کار اجرایی آن شروع‌شده و قرار شد اعتبارات به‌صورت کامل به آن اختصاص پیدا کند. 100 درصد اعتبارات برای آن تخصیص‌یافته و منابع نیز دارد که امیدواریم هر چه سریع‌تر به نتیجه برسد ولی باگذشت هشت ماه از این صحبت‌ها هنوز خبری از تخصیص درصدی اعتبارات نیست و مسئولان شهرستانی کمبود منابع را دلیل کندی ساخت و به بهره‌برداری نرسیدن پروژه می‌دانند.

پروژه به‌کندی در حال اجراست

امین فرخ نژاد رئیس راه و شهرسازی پل‌دختر گفت: در حال حاضر پروژه ساخت پل ابراهیم‌آباد معمولان به‌صورت کند در حال انجام است و تاکنون دو میلیارد تومان برای ساخت پل ابراهیم‌آباد هزینه شده و این پروژه 78 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که به دلیل کمبود منابع مالی امسال به بهره‌برداری نمی‌رسد.

نعمت‌الله دستیاری فرماندار پل‌دختر اظهار داشت: یکی از پروژه‌های عمرانی شهرستان که بدهی ندارد پل ابراهیم‌آباد معمولان است و پیمانکار پروژه هیچ‌گونه بدهی به دولت ندارد.

او با اشاره به اینکه پروژه ساخت پل ابراهیم‌آباد در حال حاضر فعال است افزود: کار ساخت پل به‌کندی انجام می‌شود وعمده کار ساخت این پل انجام‌شده و بیشتر کار باقی‌مانده پل ابراهیم‌آباد خرید آهن‌آلات آن است که به دلیل نوساناتی که در بازار و قیمت آهن به وجود آمده نمی‌توانیم تاریخ مشخص برای به بهره‌برداری رسیدن آن ارائه دهیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد