hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > کرمانشاه| تهدید زلزله در کرمانشاه به یک فرصت تبدیل شد

کرمانشاه| تهدید زلزله در کرمانشاه به یک فرصت تبدیل شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: تجربه‌های زلزله کرمانشاه باید تحریر و به نسل بعد منتقل شود.

مهرداد سالاری در افتتاحیه نمایشگاه کتاب کرمانشاه با گرامیداشت سالگرد زلزله سرپل ذهاب اظهار داشت: این زلزله رویدادهای تلخ و شیرین بسیاری داشت که جا دارد نویسندگان این حادثه را به قلم تحریر درآوردند.


او افزود: ناشران هم باید کتاب‌های نگاشته شده در این زمینه را نشر دهند تا بتوانیم تجربه‌های این حادثه را به نسل بعد منتقل کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: هرچند باوجود کتاب‌های دیجیتال، کتاب‌های نوشتاری تحت تأثیر قرارگرفته است اما ظرافت نسخ چاپی موجب می‌شود این کتاب‌ها هیچ‌گاه فراموش نشود و باید از این ظرفیت نهایت استفاده صورت گیرد.

او با بیان اینکه مشارکت مردم در بازسازی‌های مناطق زلزله‌زده بحثی مهم وجدی بود بیان کرد: باید این تجربیات نگاشته شود و به نسل بعد منتقل شود. سالاری عنوان کرد: زلزله کرمانشاه در مدت چند ثانیه ۱۰ هزار میلیارد تومان خسارت مالی به استان وارد کرد که این امر علاوه بر خسارت جانی بود که برخی از خانواده‌های هم استانی را داغدار کرد.

او تصریح کرد: ۱۰۷ هزار واحد مسکونی تخریبی و تعمیری در این مناطق وجود داشت که تاکنون حدود ۷۰ هزار واحد بازسازی و تعمیر شده است. معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه افزود: در زلزله ورزقان حدود ۲۵ هزار واحد تخریب و یا خسارت دید که بازسازی و یا تعمیر آن‌ها ۱۸ ماه به طول انجامید و ما در کرمانشاه چند ماه اول را صرف امداد و نجات و اسکان اضطراری و موقت زلزله‌زدگان کردیم و این حجم بازسازی‌ها در طول هشت ماه بوده است.

او با بیان اینکه سرعت بازسازی‌ها در این مناطق یک رکورد بی‌سابقه است، گفت: تهدید زلزله در کرمانشاه به یک فرصت تبدیل شد و امروز شاهد این رکورد بی‌سابقه در بازسازی‌ها هستیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد