hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > کرمانشاه| هیچ پزشکی حق ندارد مبلغی اضافه بر تعرفه درخواست کند

کرمانشاه| هیچ پزشکی حق ندارد مبلغی اضافه بر تعرفه درخواست کند

رئیس سازمان نظام پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه کمبود پزشک در مناطق زلزله‌زده نداریم، گفت: پزشکان کرمانشاه راغب به اعزام برای خدمت در این مناطق هستند.


محمدباقر حیدری به تبیین عملکرد سازمان نظام پزشکی استان کرمانشاه در زلزله سال گذشته پرداخت و اظهار داشت: جامعه پزشکی از همان لحظات ابتدایی پس از حادثه زلزله کار خود را به‌طور وسیع شروع کرد و با پوشش نقاط زلزله‌زده به یاری و کمک مجروحین شتافت.

او با بیان اینکه جامعه پزشکی از همان روز اول با انجام اعمال جراحی بی‌شمار اجازه ندادند کوچک‌ترین خللی در پوشش پزشکی آسیب دیدگان رخ دهد، گفت: طی ۶ روز اول حدود ۱۸۰۰ مورد عمل جراحی انجام و ۱۴ هزار مصدوم پذیرش شدند.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: حدود ۳۰۰ عمل جراحی تا ظهر روز حادثه در بیمارستان‌های کرمانشاه انجام و ۳۴۷ نفر به خارج از استان اعزام شدند. حیدری یادآور شد: در پی حادثه زلزله سال گذشته در کرمانشاه ۲۲ مرکز بهداشت و ۶۳ خانه بهداشت تخریب شد و بیمارستان اسلام‌آباد نیز آسیب بسیاری دید اما بااین‌وجود نیروهای جامعه پزشکی بدون هیچ ادعایی خدمات شایسته‌ای را انجام دادند و یک رکورد بی‌سابقه را بر جای گذاشتند. او خاطرنشان کرد: رخ دادن حوادثی ازجمله شیوع بیماری‌های واگیر، مشکلات روحی روانی و... پس از زلزله امری طبیعی است که فعالیت بیشتر نیروها را می‌طلبد و باوجود تلاش‌های چشمگیر آن‌ها با کمترین میزان شیوع این بیماری‌ها مواجه شدیم که نشان از عملکرد موفق جامعه پزشکی است. رئیس سازمان نظام پزشکی استان کرمانشاه ادامه داد: در راه خدمات‌رسانی بیمارستان‌های بخش خصوصی نیز ما را یاری کردند و تعداد قابل‌توجهی از مصدومان را پذیرش و حتی مورد عمل جراحی قراردادند.

حیدری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عضویت حدود ۲۹۰۰ نفر در سازمان نظام پزشکی استان گفت: از این تعداد ۸۹۴ نفر پزشک عمومی، ۷۳۹ نفر پزشک متخصص و فوق تخصص، ۳۳۶ نفر دندان‌پزشک، ۳۱۳ نفر داروساز، ۳۲۸ نفر ماما و ۲۶۱ نفر لیسانسه پروانه دار و ۴۲ دکترای علوم آزمایشگاهی هستند.

رئیس سازمان نظام پزشکی کرمانشاه تأکید کرد: در استان کرمانشاه هیچ پزشکی حق ندارد مبلغی اضافه بر تعرفه از بیماران درخواست کند و اگر شهروندان موردی را مشاهده کردند می‌توانند اطلاع‌رسانی کنند. حیدری از شدت برخورد با پزشکان خاطی سخن گفت و افزود: در استان کرمانشاه این آمار بسیار کم و شاید ماهی یک مورد گزارش شود که برخوردهای لازم با آن‌ها صورت می‌گیرد.

 او همچنین از فعالیت شبانه‌روزی سامانه تلفنی ۱۹۰ خبر داد و بیان داشت: این سامانه آماده دریافت هرگونه تخلف پزشکی است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد