hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ثبت اولین زایش های قوچ و میش در منطقه «کوه هوا» شهرستان لامرد

ثبت اولین زایش های قوچ و میش در منطقه «کوه هوا» شهرستان لامرد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد گفت: همزمان با آغازین روزهای اسفند ماه، اولین زایش های قوچ و میش منطقه ی کوه هوا شهرستان لامرد ثبت شد.
محمد علی سلمان پور، گفت: اولین زاده‌های گوسفند وحشی در کوه هوای شهرستان لامرد، توسط «غلامرضا میر» از محیط بانان این شهرستان، مستند شد.
وی افزود: کنترل‌های مستمر و شبانه روزی یگان‌های حفاظت محیط زیست شهرستان به منظور پیشگیری از پراکندگی وحوش و ایجاد استرس در زمان زادآوری حیات وحش در حال انجام است.
این مقام مسئول بیان داشت: طی آمار سرشماری سال گذشته از این منطقه، جمعیت کَل، بُز و قوچ و میش از تعداد ۸۴ رأس در سال ۹۵ به ۸۰۹ رأس در سال ۹۸ رسیده بود.
وی اظهار داشت: منطقه شکار ممنوع کوه هوا و تنگ خور از سال ۱۳۷۸ به عنوان منطقه شکار ممنوع انتخاب شده است. به منظور حفاظت از این منطقه در سال ۱۳۸۰ پاسگاه محیط بان کوه هوا ساخته می‌شود و چهار نفر محیط بان از حیات وحش این منطقه حفاظت می‌کنند.
به گزارش خبرنگار مهر، منطقه شکارممنوع کوه هوا و تنگخور با وسعت ۱۲۹ هزار و ۶۵۸ هکتار در جنوب استان فارس و در حوزه سه شهرستان لامرد، خنج و گراش واقع شده و یکی از ۲۰ منطقه شکارممنوع محیط زیست استان فارس بشمار می‌رود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد