hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > کرمانشاه| تکمیل 70 هزار واحد مسکونی زلزله‌زدگان کرمانشاهی

کرمانشاه| تکمیل 70 هزار واحد مسکونی زلزله‌زدگان کرمانشاهی

استاندار کرمانشاه با اشاره به خسارت 6 هزارمیلیاردی زلزله 7.3 ریشتری در استان، گفت: تاکنون 70 هزار واحد مسکونی زلزله‌زدگان کرمانشاهی تکمیل‌شده است.


هوشنگ بازوند در مراسم نخستین سالروز گرامیداشت جان‌باختگان زلزله 7.3 ریشتری اظهار داشت: زلزله سال 96 بیش از 6 هزار میلیارد تومان خسارات به بار آورده است.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه برای بازسازی مناطق آسیب‌دیده استان در واقعه زلزله اخیر بیش از 12 هزار میلیارد تومان نیاز است، افزود: همه کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان حدود 394 میلیارد تومان بوده است.

او ادامه داد: با احتساب امهال وام‌های چهاردرصدی برای کمک به زلزله‌زدگان استان که باید اهدا می‌شد، حدود 2 هزار و 9 میلیارد تومان از سوی بانک مرکزی باید پرداخت شود تا تسهیل در امهال وام‌ها صورت بگیرد.

این مسئول با اشاره به اینکه اعتبارات تخصیص‌یافته بلاعوض در شهر و روستا و کمک‌های معیشتی به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه بالغ‌بر 1 هزار و 552 میلیارد تومان بوده است، عنوان کرد: تخصیص امهال وام 4 درصد دولت 2 هزار و 900 میلیارد تومان به بانک مرکزی است و دولت در این زمینه پیش رو بوده است. استاندار کرمانشاه با اشاره به زلزله منطقه ورزقان در سال‌های گذشته که قریب چهار هزار و 200 منزل مسکونی براثر آن تخریب‌شده بود، یادآور شد: حدود 17 هزار واحد در زلزله مذکور آسیب‌دیده که 18 ماه کار بازسازی آن به طول انجامید، اما در زلزله اخیر شهرستان سرپل ذهاب طی 9 ماه 70 هزار واحد مسکونی تکمیل کردیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد