hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بیمارستان‌های اصفهان آماده افزایش ظرفیت بیماران کرونایی باشند

بیمارستان‌های اصفهان آماده افزایش ظرفیت بیماران کرونایی باشند

نجیمی گفت: بیمارستان‌های استان اصفهان باید آماده افزایش ظرفیت‌های پذیرش و بستری بیماران مشکوک به کووید ۱۹ در صورت سیر پیش رونده این بیماری در روزهای آینده باشند.
 آرش نجیمی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته درباره افزایش موارد ابتلا در اصفهان و وضعیت استان‌هایی مانند خوزستان، تغییراتی درباره بیمارستان‌های مرجع کرونا در استان و نحوه افزایش ظرفیت آن‌ها در صورت سیر پیش رونده بیماری کووید ۱۹ اعمال شده است.

او با بیان اینکه بیمارستان خورشید اصفهان از شانزدهم اسفند با همه ظرفیت خود به عنوان بیمارستان مرجع نسبت به پذیرش و بستری بیماران مشکوک به کرونا اقدام می‌کند، گفت: با تبدیل شدن وضعیت این مرکز به مرجع کرونا، پذیرش بیماران روانپزشکی نیازمند خدمات بستری به عهده بیمارستان‌های فارابی و شهید آیت الله مدرس و بیماران بخش مسمومان به عهده بیمارستان الزهرا (س) است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان این که بیمارستان عیسی بن مریم (ع) از بیستم اسفند بیمار جدید مشکوک به کرونا پذیرش نمی‌کند، اضافه کرد: بیمارستان امین باید به گونه‌ای برنامه ریزی کند که در صورت افزایش تعداد بیماران کرونا از دهم فروردین سال آینده، آمادگی پذیرش و بستری بیماران کووید ۱۹ را با همه ظرفیت خود داشته باشد.

نجیمی ادامه داد: بیمارستان کودکان امام حسین (ع) از شانزدهم اسفند به عنوان بیمارستان مرجع اطفال مشکوک به کرونا نسبت به پذیرش و بستری آن‌ها اقدام می‌کند.

او با اشاره به اینکه مادران باردار مشکوک به کرونا و نوزادان آن‌ها باید در بیمارستان الزهرا (س) پذیرش و بستری شوند، خاطرنشان کرد: بیمارستان سیدالشهدا (ع) نیز باید ۲۵ درصد از ظرفیت تخت‌های فعال خود را به پذیرش و بستری بیماران مبتلا به سرطان مشکوک به کرونا اختصاص دهد.

نجیمی اضافه کرد: بر اساس دستور العمل معاونت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، مدیریت درمان سازمان تامین اجتماعی باید به گونه‌ای برنامه ریزی کند که از بیستم اسفند ۹۹ آمادگی اختصاص ۱۵۰ تخت بستری از ظرفیت یکی از بیمارستان‌های شهر اصفهان را برای پذیرش و بستری بیماران مشکوک به کرونا داشته باشند.

او با بیان اینکه در صورت سیر پیش رونده بیماری، بیمارستان شهید آیت الله صدوقی از بیست و پنجم اسفند باید آمادگی اختصاص ۱۰۰ تخت از ظرفیت تخت‌های خود را جهت پذیرش این گروه از بیماران داشته باشد، تاکید کرد: برای سایر بیمارستان‌ها در شهرستان‌های مختلف استان، شرایط افزایش تخت و ظرفیت بستری در صورت افزایش تعداد مبتلایان، مشخص و به آن‌ها اعلام شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید بر اینکه حضور همراه بیمار در بیمارستان‌های مرجع و بخش‌های کرونا ممنوع است، گفت: ملاقات عمومی برای همه بیمارستان‌ها تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

نجیمی درباره سفر‌های نوروزی تصریح کرد: این مسافرت‌ها می‌تواند نقطه شروعی برای موج جدیدی از شیوع کرونا در کشور باشد.

او با تاکید بر اینکه اصل اولویت دار برای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، سلامت و جان مردم است، افزود: موضع این دانشگاه این است که تا جای ممکن مسافر در اصفهان پذیرفته نشود و مسافری از اصفهان به مناطق دیگر نرود.

او بدون اشاره به موارد شناسایی شده کرونای انگلیسی گفت که اعلام آمار آن در زمان حاضر در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیست.

طاهره چنگیز رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به تازگی در شورای اداری استان که با حضور رییس دفتر رییس جمهوری برگزار شد تعداد افراد مبتلای به کرونای انگلیسی در این استان را یازده نفر اعلام کرد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد