hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > چگونه عقب رفتگی‌های زانو را درمان کنیم؟

چگونه عقب رفتگی‌های زانو را درمان کنیم؟

یک متخصص فیزیوتراپی گفت:عقب رفتگی زانو بیشتر در سنین پایین و بین خانم‌ها دیده می‌شود که برای درمان آن توصیه‌های کاربردی داریم.
عارف سعیدی متخصص فیزیوتراپی و مدرس دانشگاه تهران ، با اشاره به اینکه عقب رفتگی زانو موضوعی است که در بعضی افراد به خصوص خانم‌ها شایع است،  اظهار کرد: عقب رفتگی زانو علت‌های مختلفی مانند وراثت، چرخش‌های نامناسب لگن و ساق پا، شکستگی در ساختار ران و وراثت را شامل می‌شود.
سعیدی افزود: بیشتر عقب رفتگی‌های زانو بین ۱۰ تا ۱۵ درجه صورت می‌گیرد، همچنین این موضوع در بین دانش آموزان زمان غربالگری بیشتر دیده می‌شود؛ بنابراین افراد در سنین پایین و خانم‌ها به میزان بیشتری در معرض عقب رفتگی زانو قرار دارند. افرادی هم که به مدت طولانی سرپا هستند، دارای اضافه وزن بوده و کار‌های سنگین می‌کنند در معرض خطر بیشتری قرار می گیرند. توصیه می‌شود به موارد تمرینی در ادامه این گزارش توجه کنید تا بتوانید از عقب رفتگی زانو پیشگیری یا آن را درمان کنید.
این متخصص فیزیوتراپی مطرح کرد: یکی از بهترین درمان‌ها برای درمان عقب رفتگی زانو یا پیشگیری از ابتلا، تقویت عضلات چهارسر است. برای تقویت این عضله حالت نیم خیز بگیرید و کشش را برای این عضلات انجام دهید، همچنین تقویت عضلات ساق پا بسیار مهم است که می‌توانید در حالت ایستاده روی پنجه‌های پا قرار بگیرید و تا ۵ ثانیه مکث کنید و این کار را چند مرتبه در طول روز انجام دهید.ورزشورزش
سعیدی در پایان تصریح کرد: یکی از کار‌های مهم در این زمینه استفاده از زانو بند است تا بتواند کمک دهنده زانو باشد و از عقب رفتگی بیشتر آن جلوگیری کند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد