hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > استفاده از پودر لاستیک برای افزایش کیفیت قیر

استفاده از پودر لاستیک برای افزایش کیفیت قیر

مدیر عامل سازمان عمران شهرداری اصفهان گفت: این سازمان اخیرا در تولید آسفالت از پودر لاستیک برای افزایش کیفیت قیر جهت استفاده از برخی معابر استفاده می‌کند.

مجید طرفه تابان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: استفاده از افزودنی‌ها برای بهبود عملکرد مخلوط‌های آسفالتی در سال‌های اخیر با توجیهات فنی و اقتصادی وسیعی همراه بوده است.

وی با اشاره به مزایای تولید آسفالت با پودر لاستیک، تصریح کرد: این نوع آسفالت تولیدی زیر بارهای ترافیکی انعطاف‌پذیرتر بوده، از تشکیل یخ در لایه آسفالتی جلوگیری می‌کند و آلودگی صوتی ناشی از عبور ترافیک را به شدت کاهش می‌دهد.

مدیر عامل سازمان عمران شهرداری اصفهان ادامه داد: افزایش مقاومت در انعکاس ترک به لایه‌های بالایی، پاکیزه کردن محیط زیست، کاهش ترک خوردگی در مقابل انبساط و انقباض از دیگر مزایای استفاده از پودر لاستیک است همچنین این نوع آسفالت را می‌توان در لایه‌های نازک‌تر پخش کرد.

وی با بیان اینکه پودر لاستیک باعث سختی قیر و افزایش خاصیت ارتجاعی (تغییر شکل قابل بازیابی) در محدوده دمای درجه عملکردی می‌شود، گفت: کاهش صدای ترافیک عبوری (صدای چرخ) یکی دیگر از مزایای زیست محیطی استفاده از لاستیک در آسفالت است که در کشورهای مختلف بررسی شده و به اثبات رسیده است.

طرفه تابان ادامه داد: بررسی‌ها نشان داده که استفاده از آسفالت لاستیکی موجب کاهش سر و صدا تا پنج دسیبل در طول عمر روسازی می‌شود که در مجموع با توجه به این مزایا سازمان عمران شهرداری این پروژه تحقیقاتی را به صورت کلان اجرایی کرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد