hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تصمیمات جدید برای اعمال محدودیت‌های کرونایی در خوزستان/ تردد ریلی و هوایی ‌به یک سوم کاهش می‌یابد‌

تصمیمات جدید برای اعمال محدودیت‌های کرونایی در خوزستان/ تردد ریلی و هوایی ‌به یک سوم کاهش می‌یابد‌

 استاندار خوزستان گفت: با توجه وضعیت ویژه خوزستان در زمینه کرونا لازم است تردد هوایی و ریلی استان به یک سوم کاهش پیدا کند.
قاسم سلیمانی‌دشتکی در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا خوزستان با اشاره به وضعیت مرزهای خوزستان اظهار داشت: به سرعت یک نقاهتگاه در مرز در نظر گرفته شده ‌و گروه‌های بهداشت و درمان کمک بسیاری به این مسئله کرده‌اند و افراد و نیروهای خود را برای تست‌گیری مستقر کرده‌اند.
وی افزود: در مرزهای خوزستان تنها به ایرانی‌هایی که از عراق وارد ایران می‌شوند، اجازه ورود داده شده است و پیش از ورود نیز از آن‌ها تست گرفته می‌شود و تا زمانی که پاسخ تست مشخص شود در نقاهتگاه باقی خواهند ماند و از آن‌ها پذیرایی می‌شود.
استاندار خوزستان تصریح کرد: اگر پاسخ تست این افراد مثبت باشد با شرایط خاص به بیمارستان‌ها ارجاع داده می‌شوند و اگر پاسخ تست منفی باشد می‌توانند به مسیر خود و مقصد مورد نظر حرکت کنند.
سلیمانی‌دشتکی گفت: برای بخش دیگر مرز که در آن صادرات و واردات انجام می‌شود به تعداد تست‌ها افزوده شده است زیرا نمی‌شود تجارت را در مرز تعطیل کرد و کار صادرات و واردات با نظارت قوی‌تر در حال انجام است.
وی ادامه داد: روزانه حدود 300 تا 500 نفر تردد مسافری در مرزهای خوزستان وجود داشت که به صورت کامل متوقف شده ‌و تنها تجار با نظارت دقیق و با تست 72 ساعته می‌توانند در مرز فعالیت داشته باشند.
استاندار خوزستان در خصوص وضعیت اصناف و بازار گفت: بازاریان معتقد هستند که وقتی تعطیل می‌شوند دست‌فروش‌ها جایگزین آن‌ها می شوند و این حرف، درست است. در روزهای اخیر، عوامل نظارتی از ابتدای صبح در بازارها و محلی که دستفروشان فعالیت می‌کنند حضور می‌یابند و کار را مدیریت می‌کنند تا شاهد فعالیت آن‌ها نباشیم.
سلیمانی‌دشتکی افزود: بازاریان از این شرایط متضرر شده‌اند و مشکل دارند. جلسات متعددی برای حمایت از اصناف و بازاریان در استان خوزستان برگزار شده است تا شرایطی فراهم شود که دغدغه آن‌ها کمتر شود. در خصوص چک‌ها، مالیات و بحث تامین اجتماعی برای آن‌ها پیشنهاداتی ارائه شده است تا دغدغه کمتری داشته باشند.
وی با اشاره به محدودیت ترددها در خوزستان گفت: محدودیت‌های ترددی بسیاری را در شهرهای قرمز خوزستان اعمال کرده‌ایم و تلاش شده است ارتباط میان شمال و جنوب استان محدود شود. همچنین محدودیت‌هایی برای ترددهای بین استانی لحاظ کردیم که البته نیاز به کار بیشتری دارد.
استاندار خوزستان در خصوص سفرهای هوایی و ریلی عنوان کرد: پیشنهادی ارائه کردیم تا ظرفیت پرواز و قطارها برای سفر یک‌سوم شود اما در صحبتی که با وزیر بهداشت داشتیم عنوان کردند که در صورت امکان کلا تردد ریلی و هوایی تعطیل شود اما باید گفت که این کار امکانپذیر نیست زیرا نبض اقتصادی و اداری از دست ما به طور کامل خارج می شود.
وی افزود: برای این مساله باید تفیض اختیاری به استان خوزستان ارائه شود تا بتواند متناسب با وضعیت شیوع کرونا تصمیم‌گیری کند.
سلیمانی‌دشتکی افزود: در خصوص تصمیم‌گیری برای مسائل مالیاتی و بحث‌های تامین اجتماعی نیز درخواست ما این است که اختیاری به استان خوزستان واگذار شود که خودمان بتوانیم متناسب با شرایط تصمیم‌گیری کنیم.
استاندار خوزستان گفت: در خوزستان تعداد روستاها بسیار زیاد است و هر چه که ما کنترل کنیم بالاخره در یک جایی مراسمی برگزار می‌شود؛ بر این اساس تصمیم گرفته شده است هر زمان که در مناطق اتفاقی در خصوص مرگ افراد رخ دهد بخشدار، دهیار و فرماندار این مسئله را به دادستان اطلاع دهند تا پیش از مراسم، صاحبان عزا را دعوت و از آن‌ها تضمین قوی گرفته شود که مراسمی برگزار نشود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد