hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > توصیه اکید به استفاده از ۲ ماسک/ کرونای انگلیسی افراد زیر ۲۰ سال را درگیر می‌کند

توصیه اکید به استفاده از ۲ ماسک/ کرونای انگلیسی افراد زیر ۲۰ سال را درگیر می‌کند

رییس بخش عفونی بیمارستان امام رضا(ع) گفت: برای پیشگیری از کرونای انگلیسی بر طبق تاکید سازمان جهانی بهداشت استفاده از ۲ ماسک توصیه شده است.
رزیتا خداشاهی اظهار داشت: قدرت سرایت ویروس کرونای انگلیسی بسیار زیاد است و بنابراین باید از 2 ماسک پارچه‌ای و جراحی برای پیشگیری از انتقال ویروس استفاده شود و از سوی دیگر بالا و پایین ماسک باید حتما ثابت شود تا ورود ویروس امکان‌پذیر نباشد.
وی ادامه داد: کاهش دوره نقاهت و افزایش سرایت بیماری یکی از ویژگی‌ها و تفاوت‌های مهم ویروس جهش یافته انگلیسی با نوع ویروس کرونای معمولی است.
پزشک فوق تخصص گروه عفونی گفت: طبق بررسی‌های انجام شده ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی افراد زیر 20 سال را بیشتر درگیر می‌کند اما باید توجه داشت که در طی سه دوره اوج شیوع کرونا در مشهد و خراسان رضوی ابتلای تمامی گروه‌های سنی را شاهد بوده‌ایم.
وی ادامه داد: ایجاد جهش در ژنوم ویروس، امری طبیعی است به‌طوری که ویروس‌ها در تمام جوامع دچار موتاسیون و تغییر می‌شوند و راه‌های پیشگیری و درمان ویروس جهش یافته هم تفاوتی با گذشته ندارد و فقط باید با جدیت بیشتری اصول بهداشتی رعایت شود.
خداشاهی اضافه کرد: کرونای انگلیسی از نظر بالینی تفاوتی با گذشته ندارد و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بهترین راهکار در پیشگیری از این بیماری به شمار می‌رود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد