hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > نوبخت: مردم برای ساماندهی دستفروشان مترو مشارکت کنند

نوبخت: مردم برای ساماندهی دستفروشان مترو مشارکت کنند

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران از افزایش مسافران مترو در ۱۰ روز نخست اسفندماه خبر داد و گفت: با وجود افزایش تعداد دستفروشان در شرایط کرونایی جز برخوردهای قهری و موقتی راهی نداریم.
فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی مسافران مترو نسبت به ماه گذشته گفت: مترو در روزهای اخیر به طور متوسط یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر مسافر داشته است.
وی در خصوص ساماندهی دست فروشان مترو با توجه به شیوع موج چهارم کرونا و ورود کرونای انگلیسی به کشور اظهار داشت: ساماندهی دست فروشان در مترو نیازمند مشارکت عمومی و همراهی مسافران مترو است.
نوبخت با بیان اینکه اقشار ضعیف جامعه بخصوص زنان، متأثر از شرایط اقتصادی، فضای امن مترو را برای درآمدزایی از طریق دست فروشی بسیار مناسب می‌بینند، افزود: با وجود اینکه در روزهای پایانی سال تعداد دست فروشان به شدت افزایش می‌یابد، تنها می‌توانیم با این افراد برخورد قهری داشته باشیم.
وی از برگزاری جلسات مختلفی برای ساماندهی دست فروشان مترو و جانمایی آنها با شرکت ساماندهی مترو و دیگر دستگاه‌های مرتبط خبر داد و گفت: با همه سازوکارهای اندیشیده شده چون دست فروشی در قانون جرم تلقی نمی‌شود و شرایط اقتصادی گرایش به دست فروشی را بیشتر کرده است، راه حل اساسی برای این مساله نداریم مگر اینکه یک مطالبه عمومی در این زمینه صورت گیرد.
نوبخت گفت: با وجود مخاطراتی که حضور دست فروشان در مترو برای سلامت شهروندان ایجاد می‌کند اما حمایت مسافران از دست فروشان اجازه برخورد جدی با آنها را نمی‌دهد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد