hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > علائم ویروس جهش یافته (کرونای انگلیسی) مشابه ویروس کرونا است

علائم ویروس جهش یافته (کرونای انگلیسی) مشابه ویروس کرونا است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: علائم ویروس جهش یافته (کرونای انگلیسی) همچون سرماخوردگی آغاز می‌شود و سریع‌تر و با شدت بیشتر دستگاه تنفس فوقانی را درگیر می‌کند.
مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: علائم ویروس جهش یافته (کرونای انگلیسی) همچون سرماخوردگی کلاسیک آغاز می‌شود و سریعتر و با شدت بیشتر دستگاه تنفس فوقانی را درگیر می‌کند.
او افزود: این ویروس در کودکان؛ می‌تواند با علائم گوارشی اسهال و استفراغ بروز کند.
شیرانی با بیان اینکه، روش‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا انگلیسی مانند روش‌های قبلی است اضافه کرد: استفاده از ماسک فیت صورت و یا یک ماسک سه لایه ساده همراه با یک ماسک پارچه‌ای و رعایت فاصله گذاری اجتماعی حداقل ۲ متر از نکات حائز اهمیت برای پیشگیری از ابتلا به ویروس جهش یافته کرونا به شمار می‌رود.
او همچنین با بیان اینکه، در صورتیکه طی دو هفته اخیر دستورالعمل‌های بهداشتی به شدت و با وسواس رعایت شود به حالت ثبات بر‌می‌گردیم افزود: فعالیت بازار شب عید منوط بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی طی این دو هفته است.
شیرانی با اشاره به اینکه، قدرت سرایت بیماری در ویروس جهش یافته کرونا و حتی قدرت بیماری زایی و کشندگی آن بیشتر از ویروس نوع قبلی است، نسبت به گرفتار شدن کودکان، نوجوانان، جوانان و افراد در سنین میانسالی هشدار داد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد