hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بازارچه‌های عرضه میوه و تره بار راهی برای جلوگیری از گرانفروشی است

بازارچه‌های عرضه میوه و تره بار راهی برای جلوگیری از گرانفروشی است

موسوی با بیان اینکه موضوع گرانی میوه و تره بار و مواد مصرفی مردم به ویژه برای کسانی که با حقوق کارمندی و یا درآمدهای پایین زندگی می‌کنند، بسیار مهم و حیاتی است، بر لزوم راه‌اندازی سریعتر بازارچه‌های عرضه مستقیم میوه و تره بار در این کلانشهر تاکید کرد.
سید عبدالرزاق موسوی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی شورای شهر با اشاره به مصوبه شورای انقلاب اسلامی و اهمیت موضوع بحث تسهیل در تهیه و توزیع، میوه و تره بار و فرآورده‌های مورد مصرف مردم و کوتاه کردن دست واسطه‌ها، یادآور شد: طبق مصوبه فوق مسئولیت‌هایی بر عهده شهرداری‌ها گذاشته شده است، به همین دلیل هم به شهرداری اجازه داده می‌شود نسبت به ایجاد میادین عرضه مستقیم میوه و تره بار و مواد مصرفی مردم اقدام کند.
او با اشاره به طرح ارائه شده برخی از اعضای شورای شهر به منظور ایجاد دو بازارچه عرضه مستقیم میوه و تره بار در هر منطقه شهرداری برای تنظیم بازار برای کمک به مردم در این شرایط سخت، اظهار کرد: تلاش‌های شهرداری هم در این زمینه جای تقدیر و تشکر دارد و آیین نحوه اداره این بازارچه‌ها و راه‌اندازی در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید که برای اجرا نیازمند تصویب در صحن علنی است.
رئیس شورای شهر شیراز بیان کرد: شهرداری شیراز در راستای اجرای این مصوبه باید با توجه به کمبود زمان، با همکاری سازمان های ذی‌ربط اقدامات فوری را در این باره انجام دهد.
موسوی اظهار کرد: البته مشکلات گران فروشی و کم فروشی با این قبیل اقدامات حل نخواهد شد بلکه باید دولت و مسئولین کشور و استان فکری کنند، اما ما به عنوان شورای اسلامی شهر باید این موضوع مهم را منعکس و پیگیری‌های لازم را انجام دهیم.
او در بخش دیگری از نطق میان دستور خود با اشاره به مناسبت‌های پیش رو و گذشته از جمله سالروز وفات حضرت زینب(ع)؛ گفت: یکی از درس‌های مهمی که ما می توانیم از عاشورا بگیریم، نقش یک مرد و یک زن الگو در حادثه و حماسه‌ای به نام عاشورا و کربلاست.
رئیس شورای شهر شیراز افزود: این واقعه می‌تواند برای مردان و زنان ما و جامعه ما در عصر حاضر به روشنی نقش و جایگاه زنان را در کنار و هم‌دوش با مردان روشن کند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد